ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

"בא לכאן ותנסה להכניס נשים לדרך המהדרין"

היועה"מ של משרד הדתות מתעקש לאשר מעבר נשים בדרך המהדרין, ויו"ר היישוב זועם: "ל"ג בעומר זה לא פורים"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

בהמשך לחשיפת 'בחדרי חרדים': נמשכת הסערה בעקבות הניסיון לאשר מעבר נשים ב'דרך המהדרין', המיועדת לגברים, במירון.

היועץ המשפטי של משרד הדתות עו"ד ישראל פת, שיגר היום (ג), מכתב נוסף ליו"ר ועד היישוב מירון - מרדכי הלפרין, והודיע לו כי לא תהיה מניעה לגישת נשים בדרך הזו.

הלפרין הגיב: "ל"ג בעומר זה לא פורים!!! בא לכאן ותנסה להכניס נשים לדרך הגברים. תתעסק עם עניינים רציניים ומעשיים".

כזכור הלפרין טען, כפי שנחשף ב'בחדרי', כי הדרך פרטית ולפיכך זכות בעליה לקבוע כי תיועד לגברים בלבד, ובניגוד להנחייה מוקדמת של היועץ.

היועץ המשפטי עו"ד ישראל פת מבהיר כי "אין בידי לקבל את עמדתך בדבר הקביעה כי בדרך המכונה "דרך מהדרין" יעברו גברים בלבד, בניגוד לחוות דעתי, זאת מהטעמים הבאים.

"1. ראשית מעולם לא נטען כי דרך המהדרין שנסללה בשעתו ע"י חברת מע"ץ, הינה חלק משטח האגודה השיתופית. הדבר טעון הוכחה.

"2. גם אם יוכח כי הקרקע הינה בשליטת האגודה השיתופית, הרי שהיא אינה בבעלות האגודה השיתופית, אלא מוחזקת על ידה בחכירה ממינהל מקרקעי ישראל לייעוד שלשמו נמסרה.

"3. זאת ועוד גם אם מדובר בקרקע בחכירה ע"י האגודה השיתופית, הרי שעל האגודה כגוף דו מהותי, חלות נורמות מהמשפט הציבורי, לרבות החובה לנהוג בשוויון ולהימנע מכל התנהלות מפלה מדירת נשים. זכות הקניין כשלעצמה בודאי אינה מקימה לאגודה את הזכות לנהוג באופן מפלה ופוגעני ולהדיר נשים אך מחמת היותן כאלה.

"4. המדינה השקיעה רבות בהכשרת הדרך הנ"ל. כאשר מטרתה העיקרית של הדרך הינה ויסות מאות אלפי העולים לציון הרשבי במועד ההילולה.

"משכך אין לי אלה לדחות את את האמור במכתבך. אשב ןאציין כי דרך המהדרין אשר על ניהולה במסגרת אירועי ל"ג בעומר אמונה הנהלת המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים. תהיה פתוחה לכל דיכפין ולא תהיה כל מניעה של גישת נשים בה".



דרך מהדרין היועהמ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד