כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

היועה"מ על פרשת 'ביביטורס': "לבחון ללא עיכוב - לא אהסס להעמיד לדין"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, על דוח המבקר: "יש לבחון בשיקול דעת ומקצועיות וללא עיכוב - לא אהסס להעמיד לדין" • חושף: "יש חקירות שהציבור לא מודע להן"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"יש חקירות שהציבור לא יודע עליהן", כך אמר הערב (ג), היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדברים שנשא בכנס בתל אביב. והוסיף כי את פרשת 'ביביטורס' יש לבחון מייד.

בנאום שנשא הערב (ג) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, חשף כי המשטרה חוקרת פרשות שהציבור לא מודע להן. "כשנכנסתי לתפקיד, אישרתי למשטרה לחקור פרשות רגישות - על חלקן שמעתם ועל חלקן לא", סיפר.

"דין אחד לאזרח ולאיש ציבור. לא היססתי לפתוח בחקירות רגישות ולא אהסס להעמיד לדין אם אצטרך.בחודשים הספורים בהם אני מכהן כיועץ המשפטי לממשלה לא היססתי לפתוח בחקירות רגישות, מקום בו הדבר נדרש.

"השאלה היחידה שרלוונטית היא עניין הראיות. האם קיימת תשתית ראייתית המגבשת חשד סביר לביצוע עבירה. מדובר בשאלה משפטית מקצועית. היא אינה משתנה על פי זהות הגורם שלגביו יש טענה שביצע עבירה. דברים אלה הם המנחים אותי גם בעת בחינת החומר שהתקבל ממבקר המדינה, בקשר לביקורת שתוצאותיה פורסמו בדוח שניתן היום.

"מאז כניסתי לתפקיד הקדשתי זמן לצורך בחינה מעמיקה של נושא זה. מטבע הדברים, לא אוכל לפרט בדבר טיב החומר שהתקבל מהמבקר ומשמעותו המשפטית, והדברים יאמרו בקול ברור לאחר שנסיים לבחון את הדברים באופן מקצועי וענייני. את הדברים יש לבחון בשיקול דעת ומקצועיות וללא עיכוב. יש לקיים את הבחינה באופן ישר וענייני. לא נפחית מהסטנדרט המקצועי שלפיו אנו פעלנו ואנו פועלים".

אשר לפרשת החייל היורה, אמר: "אני משוכנע כי מערכת המשפט הצבאית יודעת היטב את מלאכת עשיית הצדק. הפרקליט הצבאי הראשי, והוא בלבד, מחליט אם ומתי להגיש כתב אישום, ובית הדין הצבאי אמון על הבירור הראייתי והמשפטי ועל הכרעת הדין. אין כל מקום לכך שגורמים חיצוניים למערכת התביעה יחצו את תיחומי הגבולות".
פרשת ביבי טורס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד