י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

משרד החינוך ילמד ילדים חרדים על בטיחות בדרכים

משרד החינוך משיק תוכנית אודות הבטיחות בדרכים למגזר החרדי: "יש שיתוף פעולה מיוחד בגלל חשיבות הנושא"

צילום: נתי שוחט
צילום: נתי שוחט

במשרד החינוך נערכים לקראת סכנות חופש הגדול, ומשיקים תכנית מיוחדת ללימודי זהירות ובטיחות בדרכים, במגזר החרדי.

החלטת המשרד להשיק את התכנית המיוחדת מגיעה בעקבות נתונים שהתפרסמו, לפיהם בציבור החרדי ישנם פי שניים יותר נפגעים, עד גיל 14, בתאונות דרכים.

התכנית תכלול לימודים על הסכנות בדרכים, כיצד נכון לחצות כבישים בבטחה, כיצד ואיפה לרכוב על אופניים, ואילו סכנות נוספות טמונות לילדים בדרכים.

התכנית תעניק, בין היתר, דגש גם על כללי התנהגות ובטיחות בבית, ביציאה לטיולים ובגינות המשחקים.

היום הציג המשרד את התכנית בפני ועדת החינוך של הכנסת בראשות ח"כ יעקב מרגי. בדיון שהתקיים בועדת החינוך של הכנסת נכחו נציגי המחוז החרדי של משרד החינוך, נציגי רשתות החינוך, משטרת ישראל, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הסתדרות המורים, עיריית ירושלים וגורמים נוספים.

התכנית מייצרת בפעם הראשונה שיתוף פעולה תקדימי עם רשתות החינוך החרדיות, ומתבססת על חומרי לימוד שנערכו ברשתות ועברו את אישורי משרד החינוך.

לדברי מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, איציק זהבי, שיתוף הפעולה של משרד החינוך עם רשתות החינוך החרדי בא על רקע הבנת חשיבות הנושא, וההבנה שבאמצעות שיתוף הפעולה ניתן יהיה לקדם מהלך חינוכי חשוב מאין כמוהו, למען בטיחות התלמידים, הן בכבישים, הן בבית והן בזמן טיול. "החלטנו לסייע למוסדות החינוך החרדים בנושא חשוב זה", אומר זהבי, "בכל האמצעים שעומדים לרשותנו, כי בטיחותם של התלמידים קודמת לכל".

בימים האחרונים נפגש זהבי עם רבנים ומנהלי מוסדות חינוך, כדי לסכם איתם את פרטי התכנית. "השבוע הגעתי לפגישה אצל חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, והסברתי על התכנית על מנת לקבל את תמיכתו. אני חייב לציין שהרב התרשם מאוד מהתכנית, ואני זוכה לשיתוף פעולה טוב מאוד של מוסדות החינוך החרדי ורואה הבנה עמוקה של הצורך לחדד את המסר ולהעמיק את הלימוד לבטיחות ולזהירות בדרכים".

ישראל גולומב מנכל רשת הגנים של אגודת ישראל סיפר, כי הם עובדים בשיתוף עם משרד החינוך על יצירת משחקים חינוכיים שמשלבים כללי בטיחות, עם רמזורים וכללי בטיחות נוספים, כך שהילדים ילמדו את כללי הבטיחות באמצעות חווית משחק.
משרד החינוך בטיחות בדרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד