י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

אחרי משא ומתן לילי: הבוקר חתימה

לאחר משא ומתן ממושך, צוותי המו"מ של ישראל ביתנו והליכוד, יחד עם שר האוצר משה כחלון, הגיעו הלילה להסכמות על מתווה הפנסיות לעולים, ונסללה הדרך להרחבת הממשלה • במהלך היום צפויה חתימה על הסכם קואליציוני בין הצדדים

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יש הסכמות: לאחר מו"מ בין הליכוד, ישראל ביתנו ומשרד האוצר הגיעו הצדדים להסכמות, בישיבה לילית שנערכה הלילה (ד), בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בישיבה השתתפו שר האוצר משה כחלון, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן והשר יריב לוין. לפי ההערכות, הצדדים יחתמו במהלך היום על ההסכם הקואליציוני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ימסרו הצהרות לתקשורת בכנסת בשעה 11:00.

השר יריב לוין, הממונה על המו״מ הקואליציוני מטעם הליכוד אמר: ״במהלך הלילה הצלחנו להגיע לסיכומים אחרונים בנושאים שנותרו במחלוקת בין האוצר ובין ישראל ביתנו. זהו הסכם שייטיב עם כלל אזרחי המדינה, ואני מברך על כך. הרחבת הממשלה, עם צירוף מפלגת ישראל ביתנו לקואליציה לאומית, הינו צעד חשוב ומתבקש אשר יבטיח את יציבות הקואליציה ואת המשך פעילות הממשלה על פי דרכה״.

סלע המחלוקת בין ישראל ביתנו לאוצר, היה דרישת ליברמן לפנסיות לטובת מגזר העולים, בעלות של 3 מיליארד שקל. שר האוצר כחלון דרש שהתוספת לקצבאות ההבטחה לקשישים תוענק לכלל הקשישים הזכאים, ולא רק לעולים מרוסיה. האוצר הקצה סכום של 1.4 מיליארד שקלים בשנה, לצורך כך.

כפי שפורסם ב'בחדרי', ליברמן צפוי להישבע במליאת הכנסת בשבוע הבא ביום שני, עמו גם ח"כ סופה לנדבר שתמונה לשרת הקליטה. ח"כ נוסף מישראל ביתנו צפוי להתמנות לסגן יו"ר הכנסת.

מקור בליכוד אמר ל'הארץ': "ניכר שליברמן מעוניין לסגור עניינים. הוא התגמש מאוד בסוגיית הפנסיות לכיוון הדרישה הבסיסית של כחלון".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, התייחס ביום שני השבוע בפתח ישיבת הסיעה למינויו של ליברמן לשר הביטחון, כפי שפוןרסם ב'בחדרי': "לכל החוששים אני אומר: שר הביטחון המיועד אביגדור ליברמן יהיה שר ביטחון טוב, אחראי ומקצועי. הממשלה הזאת תמשיך עד סוף הקדנציה ואין לי ספק שהממשלה הזאת תעשה מה שטוב לעם ישראל ותאחה את הקרעים שאנו רואים בעם״.
ישראל ביתנו איווט ליברמן נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד