כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חזן בעקבות 'בחדרי': "אני המום"

ח"כ אורן חזן התייחס במליאת הכנסת לפרסום ב'בחדרי', אודות הוראת מנהלי מלון 'המלך דוד' להסיר כיפות: "זו מדינת היהודים?" • צפו

אורן חזן. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
אורן חזן. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

בעקבות 'בחדרי חרדים': ח"כ אורן חזן התייחס אתמול (ג), במליאת הכנסת לפרסום ב'בחדרי', אודות הוראת מנהלי מלון 'המלך דוד' בירושלים מנגני תזמורת להסיר את כיפותיהם.

"אני המום", אמר, "אנחנו מתבשרים בימים האחרונים שהרכב "ענבלים" שהגיע לנגן במלון "המלך דוד" בירושלים – כן, "המלך דוד" ולא "King David", אחרי הכול השפה שלנו יפה מכול – התבקש דקות ספורות לפני שהוא עולה להופיע, להסיר את הכיפות מעל הראש, שכן בקהל חלק מהעובדים אינם יהודים וזה פוגע ברגשותיהם. במדינת ישראל של 2016 מסתבר שזה אסור וזו בושה גדולה להיות יהודי – לאן הגענו?

"לא הספיק להם להסיר את הכיפות מעל ראשם ולדרוש איזשהו סוג של פשרה להניח כובעים עם סמיילי קטן וחמוד מעל הראש – כאילו מדובר באיזושהי בדיחה – אלא שלפתע גילו שלחלק מההרכב גם יש ציציות על גופו, אז צריך להסיר את הציציות כי אנחנו חיים באיזשהו משטר חשוך מימים רחוקים במדינת ישראל של 2016.



"ואז אתה בטוח ששמעת וראית הכול והיום אתה מתבשר שאפילו עיריית ירושלים, לא רק מלון בעיר הבירה של מדינת ישראל - מדינה יהודית, כפי שדאג לציין זאת בן גוריון בהכרזת המדינה כאשר דיבר ליהודים בכל העולם ואמר מדינה יהודית, לא דמוקרטית, לא "כלל אזרחיה", אפילו לא ישראלית – קובעים שציבור דתי שלם לא יכול לחגוג את יום ירושלים, את יום הסטודנט, צעירים רבים, בהפרדה, לא מתוך הדרה, מתוך קדושה של ממש".

כזכור, מלון המלך דוד הזמין בסוף השבוע שעבר את להקת המוזיקה "להקת ענבלים" לאירוע שנערך עבור עובדי מלון "המלך דוד". במהלך האירוע נדרשו חברי הלהקה להסיר את כיפותיהם ולהסתיר את הציצית כדי "לא לפגוע ברגשות העובדים הערבים".

בהקלטה מהשיחה בין מנהל הלהקה למנכ"ל המלון נשמע המנכ"ל חיים שקדי אומר: "אני לא מתבייש במה שאני אומר, כי מה שאני אומר זאת האמת. אני דרשתי להקה ערבית להערב. באתי למטה וראיתי חבר'ה עם כיפות. אמרתי 'חבר'לה, לאוכלוסייה ערבית אתם מביאים חבר'ה עם כיפות? זה נשמע הגיוני? לאירוע לכבוד המוסלמים לעשות להם דווקא?'"

מנהל הלהקה השיב לו: "למה זה דווקא? מה דווקא בזה?", וחשב המלון הצטרף לשיחה ואמר: "אני אגיד לך מה, אתה גר באותה מדינה שבה אני חי, זה נובע מתוך רצון לכבד סוג מסוים של אוכלוסייה".

נעם מסכם ואומר: "הנגנים בלהקה לחצו עלי שנפרסם את זה בתקשורת". אם יזמינו אותך שוב לנגן במלון הזה? "וודאי שכן. אבל אם יותר סממנים יהודים".

מחברת מלונות דן נמסר בתגובה: "הלהקה הופיעה בשמחה ובאהבה. מעולם לא היתה פנייה מצד הנהלת המלון ללהקה ובקשה להוריד את הכיפות. זאת אינה דרכנו וצר לנו על הניסיון לייצר פרובוקציות לא נכונות. הרשת מכבדת את כל הדתות ותמשיך לעשות כך גם בעתיד".
המלך דוד אורן חזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד