י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ראש הישיבה דרש שוב: "הייסורים שבחורים עוברים זו כפרה"

הסערה הציבורית סביב פרשת "המשגיח הפוגע" לא נרגעת - לאחר שביום שני כינס ועד לקיבוץ מצומצם, נאם אמש ראש הישיבה בה פעל המשגיח הפוגע בפני כלל התלמידים ודיבר על התחושות בעקבות הפרסומים • 'בחדרי חרדים' מגיש תמלול

המשגיח הפוגע מובא לבית המשפט, צילום: פלאש90
המשגיח הפוגע מובא לבית המשפט, צילום: פלאש90

פרשת המשגיח הפוגע מבית וגן המסעירה את המגזר החרדי כולו בארץ ובעולם, לא יורדת מסדר היום - אתמול (ג') שוב נשא ראש הישיבה שבה כיהן המשגיח שיחה נוקבת בפני בחורי הישיבה.

ל'בחדרי חרדים' הגיעה הקלטה מתוך השיחה הפנימית בישיבה בירושלים, בה ביקש ראש הישיבה להתחזק בעקבות מאורעות השבועיים האחרונים, ועורר את עניין המוסר לחשיבות עליונה.

ראש הישיבה התייחס לפרשה הכואבת ואמר - "אין לנו לדון איך זה קרה, צריך לחשוב איך זה לא יקרה. הייסורים שבחורים עוברים בגלל הסיפור זה כפרה לעם ישראל. אני רוצה שפעם בשבוע יתאספו 5-6 בחורים, וכל שבוע יגיד בחור אחר וורט והרגשה בעבודת השם. 10 דקות רבע שעה. ולהתרחק כמו מאש מלשון הרע, כי יש ניסיון גדול מאוד".



ראש הישיבה נאם עוד וחיזק בדברי מוסר - "לפני 150 שנה ראה רבי ישראל סלנטר ירידה בדור, והוא עמד בפרץ ועשה מהפכה בעם ישראל. הוא לא לקח שום דבר חדש, הוא לקח את הדבר שהתורה מצווה ושלמה המלך מאריך בזה והנביאים, ואמר - 'החזק במוסר'. אין לנו טכנולוגיות חדשות, יש לנו כלי מלחמה שנמסרו לנו מקדמא דנא ולפעמים יש ריפיון וצריך לחזק את זה" אמר ראש הישיבה.

"אני לא לוקח על עצמי שום דבר שקשור להנהגת הדור, אבל הבית מדרש שלנו מוטל על כתפיי ויש סיעתא דשמיא על פי דרכו של הגראי"ל שטיינמן" הוסיף.

"כל אחד מבין שצריך לחיות, ואין נביא היום שיגיד מה לעשות אז צריכים קצת עומק להבין מה תפקידנו במציאות. הקב"ה שם ראי מול עיננו ואומר תראו איך אתם נראים. זה מצב שצריך להגיע אליו בעזרת ה' בשיתוף פעולה, ונגיע למצב של עובדי ה'. אני לא מדבר על חסידות ונקיות, אלא עובדי ה' להיות בשמחת עולם. כמו שכתוב ברבינו יונה שלא יקרה לנו שום תקלה בחיים, שלא יצר קטן וגדול יגרום לי יצר סקרנות לשמוע דברים, ויהיה מעניין אותי לחקור מה קרה, אלא צריך לחיות נקי. אתם יותר טובים מרוב הציבור של בני הישיבות, אבל דווקא מה קרה? היה חטא העגל ובני לוי לא חוטאים".

במהלך הדברים ביקש ראש הישיבה מבחורי הישיבה ללמוד מוסר יום יום חצי שעה. "אני אעבור אישית ממחר בחור בחור לדבר איתו על כך שסדר מוסר ישנה לו כל החיים, וכן שכל אחד יקבל עד שבועות לא להיות בחדר בשעת הסדרים.

"שהייתי בבית מתתיהו והרב קפלן היה משגיח שם הוא לקח כמה אברכים ושילם להם מלגה על דעת זה שהם לומדים מוסר. אמר לי אחד האברכים שלמד אז, אחרי שלמדתי חודש שלם הרגשתי שאני אדם אחר. אמרתי 'אני לא רוצה מלגה, זה התרופה הכי גדולה בדור שלנו'. אני לא יודע למה בחור לא נמצא בסדר מוסר לפי המתוכנת שקבענו, היום אור לי"ז אייר אני נמצא בשיחות כי אני רוצה להיות טוב יותר. הרי למה בחור לא נמצא בשיחה? כי זה לא מעניין אותו, אולי השקפתית, אז אם אתה כל כך רחוק תתקרב לזה. אנחנו הולכים על המסילה הזאת והדרך הזאת, ומאה בחורים יקבלו על עצמם ללמוד סדר מוסר 20 דקות עד שבועות".
המשגיח הפוגע ירושלים ישיבה שיחה בחורי ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד