י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

לפיד הישן חוזר? יש עתיד נגד הסכם ליברמן והחרדים

חתימת ההסכם היום הביאה את יש עתיד למתקפה חריפה על מי שעד לפני רגע ישב איתם יחד בספסלי האופוזיציה

יאיר לפיד, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
יאיר לפיד, צילום: מרים אלסטר, פלאש90

בעקבות כניסת ליברמן לממשלת נתניהו, תוקפים הצהריים (ד') ב'יש עתיד' את ישראל ביתנו, ואת ההסכם הקואליציוני שחתמה עם הליכוד - "זה מביש".

במתקפה כיוונו ביש עתיד את האש לגבי יחסי ליברמן עם החרדים - "ליברמן למעשה ויתר ללא קרב על כל העקרונות והערכים שהוא כל כך התגאה בהם בעבר - חובת לימוד מתמטיקה ואנגלית בבתי הספר החרדיים על מנת לתת כלים שיאפשרו להם להשתלב בשוק התעסוקה ולפרנס את משפחתם בכבוד. בנוסף ויתר ליברמן על השוויון בנטל, על כל נושא החקיקה התחום דת ומדינה ביניהם הגיור ונישואים אזרחיים, וזה בנוסף לכניעה שלו בנושא הפנסיות".

'יש עתיד' אומרים כי "חתימת ההסכם הקואליציוני על הרחבת הממשלה וכניסתה של ישראל ביתנו לקואליציה הם לא הישג אלא כניעה מבישה, בגידה באמון הציבור והפקרת הציבור. פתרון בעיית הפנסיות לא יכולה להיפתר בעלות של מיליארד וחצי שקלים בטח לא כאשר הם מחולקים רוחבית לכל אזרחי ישראל בפריסה ופריסה לארבע שנים. מדובר בתוספת זעומה שאין בה כדי לסייע באמת למי שזקוק לכך.

"זאת חובה מוסרית של המדינה לפתור את בעיית הפנסיה, אנחנו יודעים שיש לכך כסף בקופת המדינה. כמי שהיו במשרד האוצר, אנחנו מכירים את המספרים באופן המפורט ביותר, ואפשר לפתור את משבר הפנסיה, זו רק שאלה של סדר עדיפויות. הממשלה הזאת הזניחה את העולים ואת הקשישים ועכשיו ליברמן חתם על זה את הגולל. התרמית היא אפילו גדולה יותר. כחלק מהעבודה של יש עתיד לסיוע לבני הגיל השלישי, נושא הפנסיות כבר תוקצב על ידי האוצר בכ-1.3 מיליארד שקלים. התוספת שליברמן ואלקין מתגאים בה היא אחיזת עיניים".

הם מוסיפים כי "ואם לא מספיקה הכניעה של ישראל ביתנו בנושא הפנסיה לעולים, ההסכם הקואליציוני הוא ויתור על כל העקרונות וההבטחות לאזרחים והוא זלזול בוטה בערכי היושר הציבורי, ופוגע באמון הציבור ובדרך בה הוא רואה את הפוליטיקאים שלו שעסוקים בעצמם במקום במה שחשוב לאזרחים"
יאיר לפיד ליברמן הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד