כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בהמשך לחשיפת 'בחדרי': כך סונדל ליברמן

ועדת דת ומדינה שהוקמה סינדלה את יו"ר 'ישראל ביתנו' מהעברת חוקים נגד החרדים • מה שנחתם עם הקמת הממשלה - לא זקוק לאישור נוסף

אין ברירה אלא לשתף פעולה, דרעי וליברמן. צילום: פלאש90
אין ברירה אלא לשתף פעולה, דרעי וליברמן. צילום: פלאש90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חשיפת 'בחדרי חרדים' - עכשיו זה רשמי: בהסכם הקואליציוני בין הליכוד ל'ישראל ביתנו' סוכם על הקצאת ועדה בראשות השר יריב לוין שתדון בכל חוק בנושא דת ומדינה, ובכך את ימנעו את אביגדור ליברמן מלחוקק נגד החרדים.

בהסכם נכתב עוד כי חוקים שסוכמו בנושא דת ומדינה בהקמת הממשלה, לא יצטרכו לקבל את אישור הועדה, ובכך ליברמן לא יוכל לעצור חוקים שבהליך חקיקה.

בסעיף 36 בהסכם הקואליציוני נכתב כי - "יוקם צוות בראשות השר יריב לוין אשר יכלול נציגים כל החברות בקואליציה לנושא חקיקת דת ומדינה. חוקים הנוגעים לדת ומדינה לא יקודמו, לא יאושרו ולא יחוקקו אלא אם כן אושרו פה אחד על ידי נציגי כלל סיעות הקואליציה".

ועוד בהסכם - "ככל שתוגש הצעת חוק בניגוד לאמור לעיל, יצביעו כל חברות הקואליציה נגדה ותפעל משמעת קואליציונית להסרתה מסדר היום, הן בועדות הכנסת והן במליאה.

"חוקים שהוסכם עליהם בהסכמים הקואליציוניים להקמת הממשלה ה-34 בין סיעת הליכוד לבין איזה מסיעות הקואליציה, ואשר מצויים בהליכי חקיקה או שטרם נחקקו, יוחרגו מהצורך לקבל אישור מהצוות. וכלל סיעות הקואליציה יתמכו בהם בהתאם לאמור בסיכומים הקואליציוניים".
ליברמן דרעי דת ומדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד