ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

אשר פתח את כהונתו: "מודה לפרוש וגפני"

נאום ראשון לחבר הכנסת מדגל התורה שנכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי - צפו בוידאו

יעקב אשר בכנסת, צילום: דוברות הכנסת
יעקב אשר בכנסת, צילום: דוברות הכנסת

נאומו הראשון של ח"כ יעקב אשר שהצהיר היום בצהריים אמונים, לאחר שסגן שר החינוך מאיר פרוש פרש מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי. בנאומו אמר אשר כי החברה הישראלית גילתה לפתע את נציגי הציבור החרדי כפי שהם באמת, ולא כפי שניסו להציג אותם עד לא מכבר, ודבר זה נותן את אותותיו ותורם לאיחוי הקרעים בתוך העם".

אשר שיבח את סגן השר פרוש ואת ח"כ משה גפני, ואמר - "ברצוני להודות לחברי סגן שר החינוך מאיר פרוש אשר פינה את מקומו בכנסת על מנת להוסיף עוד כח לסיעת יהדות התורה, ואשר עושה לילות כימים בתפקידו כסגן שר החינוך למען כלל ילדי ישראל, ולמען רווחתם ושמירת עצמאותם החינוכית של מוסדות החינוך החרדי, ומניעת אפלייתם אל מול מערכת החינוך הכללית.

"לידידי יו"ר תנועת דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים הרב משה גפני אני רוצה להודות על האמון והתמיכה לאורך כל השנים, ולברכו על פועלו הרב ועל הישגיו למען הציבור, ובכך גאוותנו".

אשר פתח את נאומו ואמר כי - "עבורי זה לא נאום בכורה ואני אחסוך מכם את הריטואל הקבוע של חבר כנסת חדש הכולל סקירה על קורות חיי ועל האנשים שהביאו אותי עד הלום... אינני חדש כאן בבניין ואינני צריך להציג את משנתי הפוליטית והציבורית, היא לא השתנתה מהקדנציה הקודמת בניגוד למה שלא פעם קורה כשחברי כנסת מחליפים אג'נדות ומשפצים אידיאולוגיות ויכולים לשאת נאומים הסותרים אלו את אלו תוך כדי שהם מדלגים ממפלגה אחת לשניה, ומשנים את דעותיהם תוך כדי תנועה, ותוך כדי עיון מעמיק בסקרים ובדוחות של יועצי תדמית. עד שלפעמים כל נאום נראה כנאום בכורה לעומת הנאום הקודם".

אשר הוסיף - "חברי ואני לא שינינו ולא נשנה את השקפת העולם בה אנו מאמינים, ואת הדרך שאנו מיצגים זה עשרות בשנים בשליחותם של גדולי ישראל. אך כשאני עומד כאן היום וחושב לעצמי מה נשתנה הכנסת הזו מהכנסת הקודמת? יהיו כאלו שיגידו כלום לא השתנה, אבל מנקודת מבטי כחבר כנסת חרדי אני רואה שינוי דרמטי בין תקופה זו לקודמתה".

אשר התייחס לקדנציה הקודמת כשכיהן כחבר כנסת, ועל גזרות לפיד - "בקדנציה הקודמת התנהלה כאן מלחמה כנגד הציבור החרדי וכנגד שלוחיו בכנסת, זו הייתה מערכה שכוונתה הייתה להפוך את הציבור החרדי ובמיוחד את מנהיגיו לבלתי לגיטימיים, לבלתי תורמים, ושכל מטרתם מכוונת לצרכי קהילתם בלבד. ניסו להציג אותנו באור שחור אף יותר מצבע הז'קט שאנו לובשים.

"עברה שנה וחצי שבמהלכה הוחלפה ממשלה וחברי הכנסת החרדים מכהנים כיום בתפקידים חשובים בהנהגת המדינה, וראה זה פלא - אותם חברי כנסת מככבים בראש מדדי הפופולאריות ושביעות רצון מתיפקודם כשרים, כיושבי ראש ועדות, וכחברי כנסת יעילים וחרוצים. ושלא תטעו, הסקרים הללו לא נערכו בבני ברק או במאה שערים, הם משקפים את דעתם של כל תושבי מדינת ישראל, יהודים וערבים, דתיים וחילונים.

"די אם נשמע ראשי רשויות המשבחים את עבודתם ועזרתם של יו"ר ועדת הכספים, שר הבריאות, שר הפנים והפריפריה ועוד, אשר פועלים לרווחת אזרחי ישראל ללא יוצא מן הכלל ומקדמים רפורמות מרחיקות לכת במשרדיהם, בראיה כוללת למען כולם. נכון שהם חרדים, נכון שהם עומדים על המשמר שמדינת ישראל תהיה יותר מחוברת לשורשיה כעם מאז מעמד הר סיני, ונכון שבסוגיות אלו יש חילוקי דעות בבית הזה, אך הם פועלים מתוך תחושת שליחות ואמונה וכפי שנקרא בפרשת השבוע בשבת הקרובה - "אם בחוקתי תלכו ואת מצוותי תשמרו ונתתי שלום בארץ".

"אותם נציגים שלפני שנתיים הושמצו מעל במה זו עשרות פעמים, עושים את תפקידם באחריות ומסירות לכל חלקי העם, כי להיות איש ציבור חברתי הדואג לחלש לחולה ולנזקק זאת לא אמירה בעלמא, זאת לא סיסמת בחירות, זה חלק מהציווי האלוקי. החברה הישראלית גילתה לפתע את נציגי הציבור החרדי כפי שהם באמת ולא כפי שניסו להציג אותם עד לא מכבר, ודבר זה נותן את אותותיו ותורם לאיחוי הקרעים בתוך העם.

"אנו בהחלט רואים ירידה דרסטית בהסתה כנגד הציבור החרדי ועליה תלולה בהערכה שרוחש הציבור לפעילותם של נציגיו. רק לאחרונה התפרסם סקר מעמיק המראה באופן ברור שאזרחי המדינה רוצים יותר מסורת ומתקרבים יותר לשורשים, ומאמינים שזכותנו על ארצנו מגיעה מכח עברינו כעם סגולה ומכח תורתינו הקדושה המסורה לנו מדור דור.

"אנו נמשיך לעמוד על משמרתנו בכדי שמדינת ישראל תהיה יותר יהודית, יותר מסורתית, יותר שורשית, היודעת להכיר בערך התורה ובערך לומדיה. בד בבד נמשיך בפעילותינו לעזור ולסייע לכלל הציבור הישראלי ובמיוחד לאוכלוסיות מוחלשות כגון נכים וקשישים, ניצולי שואה, ואנשים קשיי יום. זהו תפקידנו ואת זה חברי ואני נמשיך ביתר שאת בשנים הקרובות".
יעקב אשר משה גפני דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד