ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

גפני שוטח את גרסתו: לא היה הסכם עם פרוש

יו"ר 'דגל התורה' עלה לברך את יעקב אשר, ופירט את מהלך התפטרות סגן השר פרוש מראות עיניו • צפו בוידאו בו מפליג גפני בשבחו של ח"כ אשר

גפני בכנסת, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
גפני בכנסת, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני עלה היום (ד') לברך את ח"כ הטרי יעקב אשר במליאת הכנסת, וחשף כי לא נערכו הסכמים בין דגל התורה לאגודת ישראל עבור הפרישה של סגן השר מאיר פרוש במסגרת החוק הנורבגי.



"התפטרותו של מאיר פרוש שהוא איש 'אגודת ישראל' לטובת יעקב אשר שהוא איש 'דגל התורה', הוא עשה מעשה מכונן עבור הציבור החרדי. אנחנו מורכבים מסיעות, כל קבוצה יש לה את ההנהגה שלה והציבור שלה. אף אחד לא ביקש ממנו - לא היה הסכם או שום דבר אשר בגינו הוא נאלץ לעשות את זה, ואף אחד לא היה בא בטענות. בא פרוש בתוך סיעת 'יהדות התורה' ואומר הדרך שלנו היא שכולנו צריכים להיאבק עליה.

"קיבלנו שישה מנדטים, ירדנו כי אחוז ההצבעה היה גבוה - בא פרוש ואומר, עבר החוק הנורבגי והוא חל גם על סגני שרים, אני מוסיף עוד חבר ליהדות התורה. אנחנו אומרים לכל אילו שצופים בנו שקרה השבוע אירוע מכונן, אנחנו החברים ב'יהדות התורה' אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד, וכולנו בשביל אזרחי מדינת ישראל".

גפני פתח את דבריו ואמר כי הוא מכיר את יעקב אשר עוד מצעירותו כאשר כיהן בתפקידים זוטרים, אך תמיד היה נחוש בפעילותו למען הציבור. גפני ציין כי הם בקשר כבר 25 שנה. גפני הזכיר את כהונתו של אשר כראש העיר בני ברק, ואמר - "אשר קיבל עירייה לא קלה מבחינת התקציב שלה והיכולת לבנות את העתיד על פני שנים מבחינת כלכלית. היא עיר מלא בחכמים וסופרים אך מבחינה כלכלית מצבה היה לא קל. יעקב אשר בא עם חזון לעיר והקים את המגדלים הגבוהים שב"ה יש משרדים שכבר שוכנו שם, מקום שבני ברק לא חשבה שתהיה שם. (אשר) הצליח לעשות את זה בתור ראש העיר שזה גאווה לתושבי העיר, ואיזן את התקציב".
יעקב אשר גפני דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד