י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הכל מוכן במירון: הוראות זהירות לעולים לציון

מאות מתנדבים פרוסים לאורך כל הדרך - כדי למנוע אסון, כנסו לכתבה הזו

הכל מוכן במירון: הוראות זהירות לעולים לציון
פלאש90

בארגון 'איחוד הצלה' החלו כעת (ד') במבצע האבטחה הגדול במושב מירון שייערך עד למוצאי השבת, וזאת עקב כך שהשנה חל ל"ג בעומר החל מהערב ומחר יום חמישי, ויש צפי לעלייה בהגעת המתפללים שחלקם ישהו במירון גם במהלך השבת הקרובה לאחר ל"ג בעומר.

מאות רופאים פרמדיקים וחובשים המתנדבים בארגון איחוד הצלה שיגיעו מכל רחבי הארץ ייטלו חלק במערך האבטחה והסיוע הרפואי לרבבות העולים לציון הרשב"י במירון, ע"פ חלוקה למשמרות מסודרות בפריסה רחבה בכל המתחמים השונים בהר מירון. במקום הוקם חפ"ק מרכזי, מוקמו נקודות ההזנקה לצוותים הרבים, וכן הובאו רכבי שטח מתאימים לפעילות בעת הצורך.

בארגון 'איחוד הצלה' קוראים לרבבות העולים מירונה להעדיף את השימוש בתחבורה הציבורית, לעקוב אחר ערנות הנהג ובמקרה הצורך לא להתבייש להעיר על מהירות מופרזת. לנוהגים ברכב פרטי להימנע מלגעת בהגה ללא שינה מספקת ובוודאי שלא לאחר שעות שהייה ארוכות על ההר ובדרכים אליו.

זכרו: חובה למנוע אסונות קשים ומיותרים על ידי אחריות וערנות מוקדמת. בכל אירוע חירום רפואי חלילה, במירון ובמהלך הנסיעה, חייגו למוקד 1221 של איחוד הצלה (ללא כוכבית) בכדי לקבל את המענה הרפואי המהיר מהכוננים הקרובים ביותר.

יו"ר איחוד הצלה הרב זאב קשש אמר עם תחילת מבצע האבטחה - "אני שמח על השת"פ המלא עם משטרת ישראל והמרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים ומודה להם על הירתמותם לסייע לפעילות הצלת החיים של איחוד הצלה תוך דאגה כנה שמתנדבי הארגון יוכלו לפעול בצורה המיטבית והיעילה לאבטחת ההמונים העולים למירון.

"גם השנה הוצבו מאות שלטים בכל המתחמים השונים בסמוך לציון הרשב"י וברחובות מושב מירון עם מספרים שיסייעו לכל הזקוק למענה רפואי לציין למוקד 1221 של איחוד הצלה או לכלל מוקדי החירום את המספר שבסמוך אליו וכוחות ההצלה והחירום שנמצאים בסמיכות למקום יגיעו למיקום האירוע במהירות האפשרית".

יצויין כי מערך הכבאות בישראל נערך לאבטחת אירועי ל"ג בעומר. תחנות הכיבוי האזוריות יתגברו את הכבאים בתחנות ויערכו סיורים במוקדי החגיגות, כדי לתת מענה מיידי לכל מקרה של שריפה. היערכות מיוחדת תהיה בהילולה במירון לשם צפויים להגיע מאות אלפי חוגגים.

להב מאמו אושרי, דובר כבאות והצלה מחוז צפון, מסר כי - "השנה על פי הערכות צפויים להגיע למירון יותר מבקרים משנים קודמות היות וכך אנו מבקשים להזהיר את הציבור ולתת דגש בכל הקשור לאש".

כבאות והצלה מחוז צפון בהנחיות בטיחות אש לל"ג בעומר במירון
חל איסור מוחלט להדליק אש -

• בקרבת מתקני חשמל או מתחת לקווי חשמל / טלפון.

• בקרבת מצבורי חומ"ס / נוזלים דליקים / מצבורי גפ"מ.

• בקרבת עצים, צמחייה ושדות קוצים.

• בקרבת כלי רכב/חניוני לינה.

• בשנים האחרונות הולכת וגוברת תופעת הלינה במקומות לא מאושרים, חל איסור מוחלט ללון במקומות ללא אישורי סידורי כבאות וללא היתר מהרשויות אלו עלולים להוות מלכודת אש ולהסתיים באסון.

• הלינה ביערות ובשמורות טבע אסורה למעט המקומות המאושרים על ידי הרשויות.

• יש להישמע להוראות הפקחים ביערות ובשמורות.

במקרה של שריפה פעל מיד לכיבויה ובמקביל, טלפן 102 לתחנת כיבוי אש והצוותים המיומנים יגיעו במהירות האפשרית לכבות את השרפה. אסונות ונזקים רבים נגרמים מדי שנה בגלל חוסר זהירות בשימוש באש ובידנו למנוע זאת ולא להפוך את החג לאסון.
איחוד הצלה לג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד