ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מרגש: הזקנים מברית המועצות יחגגו בר מצווה

התרגשות רבה בקרב הקהילה היהודית קונסטנץ בגרמניה לקראת טקס בר המצווה למבוגרים, שיתקיים ביום ראשון הבא בהשתתפות רבנים, אישי ציבור, ראשי וחברי הקהילה

מרגש: הזקנים מברית המועצות יחגגו בר מצווה
ל

אמנם בן שלש עשרה למצוות, אך מה עושים אלו שלא יכלו לחגוג בעתו ובזמנו? לקהילה היהודית בקונסטנץ פתרון נפלא: לראשונה בגרמניה תערוך הקהילה חגיגת בר מצווה מאוחרת לנערים ומבוגרים יוצאי ברית המועצות שלא זכו לחגוג בר מצוה בזמנה.

כידוע, רוב חברי הקהילות בגרמניה הינם יוצאי ברית המועצות, עליהם נאסר היה להצהיר בריש גלי על השתייכות לעם היהודי ואף לחגוג או להשתתף באירועים בעלי אופי או סממן יהודי ולכן זו התרגשות מיוחדת לחגוג לאותם יהודים אנוסים שנבצר מהם לחגוג את יהדותם.

בטקס מפואר עם הנחת תפילין, תפילה וקריאת התורה, נחגג לפני מספר חודשים בר מצווה בקהילה, בסיומו של האירוע המפואר ניגשו מספר חברי הקהילה ושאלו "למה נגרע"? אמנם לא זכינו לחגוג בגיל שלש עשרה, אך גם לנו מגיעה חגיגת בר מצווה וטקס הנחת תפילין בבית הכנסת. הבקשה המרגשת והצימאון ליהדות הביאה את ראשי הקהילה להיענות לבקשת חברי הקהילה אשר ביקשו אף הם לזכות לחגוג בר מצווה והנחת תפילין, בדיוק כפי שזוכים נערים אחרים בגיל שלש עשרה.

כהכנה לקראת בר המצווה, השתתפו 'נערי בר המצווה' בחודשיים שלפני האירוע, בסדרת שיעורים שנמסרו מדי שבוע בקהילה. בקורס ההכנה, למדו המשתתפים על יהדות והלכות הקשורות לבר מצווה, תפילה, תפילין, הלכות שבת ועוד.

ראשי הקהילה היהודית מציינים בסיפוק את האירוע הנדיר אותו הם חוגגים ומדגישים כי הקהילה עושה ותעשה הכל בכדי לספק את כל שירותי היהדות לחברי הקהילה. דווקא בימים אלו כאשר בנין בית הכנסת החדש הולך ונבנה לאחר שנים ארוכות של ציפייה, אנו זוכים להכניס תחת כנפי השכינה עוד ועוד יהודים המבקשים להתקרב ולהתחזק.

הרב אביגדור שטרן, רבה של קהילת קונסטנץ מציין כי "הצמאון ליהדות מדגיש את גודל האחריות והחשיבות של עשייה. כי לא ידח ממנו נידח, גם אחרי עשרות שנים".

בטקס המפואר יקבלו חתני בר המצווה טלית אישית שתשמש אותם בתפילות בבית הכנסת וספר תנ"ך בהוצאה מיוחדת עם תרגום לרוסית, בנוסף לתעודה מיוחדת שהונפקה לקראת המעמד בכדי שיוכלו להתגאות ביהדותם.
ברית המועצות בר מצווה קונסטנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד