י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

קריסת התחבורה הציבורית למירון? הכרטיסים אזלו בריכוזים החרדים

מנהל אגף התחבורה הציבורית במשרד התחבורה מודה: "אנחנו לא יכולים לקחת כל אחד מפתח ביתו במקום מגוריו עד לציון הרשב"י. בסך הכל הגענו ל-1700 אוטובוסים ברחבי הארץ" • וגם: המחירון המלא - כמה יעלה לכם להגיע עם המשפחה למירון

קריסת התחבורה הציבורית למירון? הכרטיסים אזלו בריכוזים החרדים

 

קריסה עוד לפני כניסת ל"ג בעומר? בשעות אחר הצהריים (ד') כבר אזלו כל הכרטיסים לנסיעה לציון הרשב"י במירון בערים החרדיות, כך עולה מבדיקת 'בחדרי חרדים'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השנה הכרטיסים אזלו מוקדם מאוד לפני המועד, וזאת מאחר והשנה יש גידול משמעותי ברצון ציבור הנוסעים לעלות לציון בתחבורה ציבורית על פני הבוחרים לעשות זאת באמצעות חברות פרטיות.

הסיבה לכך היא רפורמת השר אריה דרעי בתחבורה הציבורית, כך שהנוסעים מעדיפים שלא לשלם יותר לכרטיס בחברה פרטית. בנוסף, יש ספסרים רבים שרכשו כמות גדולה של כרטיסים, וכעת מוכרים אותם בעלות יקרה. יש לציין כי הספסרות אינה חוקית, ובמשטרה מתכוונים לטפל בכך בחומרה.

מעת שאזלו הכרטיסים, קפצו החברות הפרטיות על העגלה והקפיצו את מחירי הכרטיסים. בבני ברק למשל - חברת 'אגד' הפסיקה מאתמול בלילה למכור כרטיסים לל"ג בעומר, בעקבות כך בחברות הפרטיות הקפיצו את מחיר הכרטיסים ל-75 ש"ח. גם במודיעין עילית אזלו הכרטיסים לנסיעה בתחבורה ציבורית, ובחברות הפרטיות קפץ מחיר כרטיס לשיא של 90 ש"ח.

ההבדל בין המחירים משנה שעברה לשנה בתחבורה הציבורית הוא הבדל משמעותי - השנה המחיר ירד ב-14% עד 20% משנים עברו, וכל זה נזקף לזכות רפורמת השר דרעי. יש לציין כי משרד התחבורה הגדיל את כמות הנסיעות למירון השנה ב-30 אחוז, ויצאו בסביבות ה-1700 אוטובוסים לציון.

מאיר חן, מנהל אגף התחבורה הציבורית במשרד התחבורה אומר ל'בחדרי חרדים' - "בסוף לא כולם יכולים לנסוע בתחבורה ציבורית. אני לא יכול לעצור את התחבורה הציבורית בגלל מירון. יש גם אנשים שצריכים להגיע ליעדים ברחבי הארץ, בתי ספר, ישיבות ועוד. אנחנו רוצים שאנשים יגיעו בבטחה ולא יהיו פקקים, עומס ובלגן".

לדבריו, "הגדלנו את כמות האוטובוסים השנה ב-30%, ואין עוד יכולת קיבול של תחבורה על הר מירון, זה המקסימום שאפשר מבחינת התשתיות. מי שלא השיג כרטיס נסיעה ממקום מגוריו, שיסע עם נסיעת מעבר מעיר לעיר, או בתחבורה פרטית. אנחנו לא יכולים לקחת כל אחד מפתח ביתו במקום מגוריו עד לציון הרשב"י. הוספנו אמש בביתר עילית עוד 15 אוטובוסים, ובסה"כ הגענו ל-1700 אוטובוסים ברחבי הארץ".

מאיר חן אף מתייחס לפניית ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, שפנה אמש במכתב בהול למשרד התחבורה והתריע על התנהלות לקויה ומחסור באוטובוסים. חן: "שנה שעברה בכלל לא היו הסעות בתחב"צ מביתר עילית למירון. השנה כן עשינו מערך נסיעות משם, אבל גם ראש העיר רובינשטיין ובפרט כל ראשי העירים והרשויות לא יכולים להפיל הכול על התחבורה הציבורית, הם צריכים לדאוג לקחת הסעות פרטיות ולהסיע את האנשים שלהם".

 





בנוסף לרובינשטיין, גם ח"כ ישראל אייכלר, יו"ר הוועדה לפניות הציבור בכנסת, פנה אמש במכתב בהול לשר התחבורה, בו כתב - "בעקבות הוזלת המחירים בתחבורה הציבורית והנחות לילדים נוספו רבבות נוסעים המבקשים להגיע להילולא דרשב"י במירון. הבעיה היא שנחסמה כל דרך להגיע להר, מלבד בתחבורה הציבורית. כך נוצרה מחויבות שלטונית, לספק תחבורה לכל יהודי שמבקש להתפלל.

"נעשו הכנות ותכנונים רבים במשרד התחבורה. גם הציבור קנה כרטיסים מראש כנדרש. התוצאה המצערת היא שכמה ימים לפני ל"ג בעומר, כבר אין להשיג כרטיסים בערים חרדיות שונות. מתוך רצון לשלוט במצב התנועה, נוצרה אנדרלמוסיה. במקום להוסיף אוטובוסים נוספים מן השוק הפרטי ולתכנן את זרימת התנועה ביעילות, הופסקה מכירת הכרטיסים. ובכן, אסור לאיש להגביל את מספר הנוסעים למירון".

הרב אייכלר אף הדגיש במכתב ששיגר למשרד התחבורה כי "השנה זכינו לשיתוף פעולה של כלל הגורמים והמשרדים הממשלתיים, כל אחד בתחומו הוא. גם בתחומים הקשורים למשרד התחבורה נעשו תכנונים מקיפים והתארגנות תחבורתית עצומה, להולכת מאות אלפי נוסעים. כך גם נתיבי ישראל התקינו תאורת כבישים חשוכים, מפני פיקוח נפש וכן שילוט והכוונה לאורך הדרך ועוד פעולות רבות לבטיחות העולים למירון".

"אך מתלונות שמגיעות לועדה", כתב אייכלר, "עולה כי ישנן ערים שהסתיימו מכירות הכרטיסים המוקדמת לנסיעות למירון יומיים ושלושה לפני ההילולא. הובטח להוסיף אוטובוסים אך גם הם התמלאו מיד. אלפי אנשים לא הספיקו לקנות כרטיסים ואין להם את האפשרות להגיע ולהשתתף בהילולא במירון".

ב-20:30 זה מתחיל - שידור חי ממירון

הילולה מירון ציון רבי שמעון בר יוחאי קריסת מערך התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד