כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

יהודי בבית הלבן: החתנים של קלינטון וטראמפ

אם המועמד הרפובליקני יזכה יצטרף אליו חתנו ג'ארד קושנר, אך גם עם הילארי קלינטון הדמוקרטית תנצח - בתה צ'לסי נשואה ליהודי מרק מזבינסקי

טראמפ. צילום: ויקיפדיה
טראמפ. צילום: ויקיפדיה

לא משנה מי משני המועמדים לנשיאות ארה"ב ינצח,בבחירות, דבר אחד ברור, יהודים יהיו חלק מהמעגל המשפחתי הנשיאותי שישתכן בבית הלבן.

אוריאל היילמן מה"ג'ואיש טלגראפיק אייג'נסי" משווה בין ג'ארד קושנר - חתנו הדתי מודרני של דונאלד טראמפ, לבין מרק מזבינסקי - חתנה היהודי של הגב' הילרי קלינטון, מזבינסקי נשוי לצ'לסי, ביתם היחידה של הקלינטונים.

נראה שמי שמכין את הבית הלבן לנשיא החדש שייבחר, כדאי שיתקין מזוזה באחד מחדרי השינה. מדובר בתופעה היסטורית, כי נכון להיום לא היה לאף נשיא בארה"ב, בני משפחה ממדרגה ראשונה שהם יהודים.

מסתבר שבאופן מפתיע קיים דמיון רב בין שני החתנים היהודיים, ואין מדובר בדמיון חזותי אלא בביוגרפיה הדומה של שניהם. ג'ארד קושנר בן ה-35 הוא יו"ר חברת הנדל"ן "קושנר פרופרטיס והבעלים של עיתון ה"ניו יורק אובסרווער". מרק מזבינסקי בן ה-38 הינו בנקאי ומייסד קרן "איגלוויל פארטנרס".

ג'ארד למד בבית ספר "פריש" - תיכון אורתודוקסי מודרני בעיר פארמוס, ניו ג'רזי. סיים תואר בי.אי. באוניברסיטה היוקרתית הרווארד, שם למד סוציולוגיה, ואת התואר MBA קיבל מניו יורק יוניברסיטי.

מארק מזבינסקי, חתנה של הגב' הילארי קלינטון, למד בתיכון "פרנדס סנטרל" בפרבר פילדלפי, למד דת ופילוסופיה באוניברסיטה היוקרתית סטנפורד, ואילו את התואר M.A ביחסים בינלאומיים רכש באוקספורד יוניברסיטי באנגליה.

קושנר משתייך לקהילה האורתודוקסית – קהילת ישורון במנהטן, שומר שבת וכשרות ומגדל את ילדיו ברוח היהדות. מזבינסקי נהג לבקר בבית כנסת קונסרבטיבי ולפעמים גם אשתו הצטרפה אליו. הזוג מקנה לבתו היחידה חינוך יהודי ביחד עם חינוך מתודיסטי מסורתי.

שני הזוגות מתגוררים במנהטן, הקושנרים מתגוררים בדירת עשרה חדרים בשדרת "טראמפ פארק" במנהטן. ואילו משפחתו של מרק מזבינסקי מתגוררת ברחוב 26 במנהטן. בעוד מזבינסקי מופיע לצידה של חמותו הגב' קלינטון רק באירועים לא פוליטיים ואינו מעורב כלל בקמפיין הבחירות שלה, הרי שקושנר – חתנו של דונאלד טראמפ, סייע בהכנת נאומו של חמיו באירוע של איפ"ק, ואף משמש כיועצו של טראמפ בנושאים הקשורים לישראל. בנוסף, העיתון שבבעלותו של קושנר תומך במועמדותו של חמיו לנשיא ארה"ב.
קלינטון טראמפ חתן יהודי בית לבן נשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד