ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

כצפוי: התחבורה קרסה ואלפי נוסעים מתוסכלים נותרו בתחנות

הכישלון הקדים השנה: כבר בשעות הראשונות של ל"ג בעומר המתינו מאות בני אדם בתחנות שונות, בהר נוף ובקרית בעלזא בירושלים וברחוב חזון איש בבני ברק - ולא יכלו לצאת לדרכם למירון • והתירוצים? משתנים ממקום למקום

כצפוי: התחבורה קרסה ואלפי נוסעים מתוסכלים נותרו בתחנות

השנה זה הגיע מוקדם מהצפוי: נוסעים מכל רחבי הארץ אשר נוסעים במערך הסעות ולא ברכב פרטי למירון, מתוך מטרה להשתטח על ציונו של רבי שמעון בר יוחאי לרגל ל"ג בעומר, פנו לאתר 'בחדרי חרדים' ודיווחו על קריסה של התחבורה ציבורית מתחנות רבות. מדובר באלפי נוסעים שממתינים במשך שעות לאוטובוסים, בלחץ ואנדרלמוסיה, כאשר עיקר הטענות מופנות לחברת אגד, אך גם לחלק מהחברות הפרטיות ולגורמים עירוניים.

מדיווחים שהגיעו לאתר בחדרי חרדים: במסוף האוטבוסים של האגד בהר נוף המתינו בשעות האחרונות כ-500 נוסעים אשר חיכו לכ-7 אוטובוסים, מדובר באנשים אשר רכשו כרטיסי נסיעה מבעוד מועד, אך האוטובוסים שהיו אמורים לצאת לדרכם כבר בשעה 17:00-16:45, יצאו לדרך רק כשעתיים לאחר מכו. הנוסעים עצמם היו מתוסכלים ומאוכזבים.

מנחם, אחד הנוסעים מהר נוף, מספר לאתר בחחדרי חרדים: "זה היה כל כך מעצבן ומתסכל, קניתי כרטיסים אני וחברי מבעוד מועד, ובכוונה יצאתי מוקדם מביתי, אך לבסוף האוטובוס יצא לאחר שעתיים. איפה האחריות של אגד? כל הל"ג בעומר נדפק לי, הכל יתאחר בשעתיים, אני עדיין בדרכים, לא אספיק את ההדלקות שחלמתי לראות".

בנוסף לקריסה בהר נוף, מאות נוסעים מתחנת האיסוף בעלזא שבירושלים המתינו גם כשעתיים לאוטובוסים. לאחר זמן מה, כשהנוסעים הבחינו ששום דבר לא מתקדם מצד חברת אגד, הם פנו לחברה, ונענו כי "האוטובוסים מתעכבים מאחר ויש פקקים גדולים, אשר מעכבים את הנהגים בדרכם לתחנות האיסוף".

שמוליק, אחד הנוסעים שפנה בזעם לחברת אגד, אומר לבחדרי חרדים: "ממש לא נכון, בדקתי עם חברי שנסעו ברכב והם סיפרו לי שהכבישים בהם האוטובוסים אמורים היו להגיע לאסוף אותנו פתוחים", לדבריו "זה תירוץ לעוס כבר, תמיד הם משתמשים באותו תירוץ, אני מציע להם להחליף את מערכון התירוצים שאף אחד כבר לא מאמין לו".

הוא מוסיךף ומספר: "חבר שלי שנוסע עימי יחד שכח להביא עימו סוודר, לאחר ששמע שקר, התקשר לאביו וביקש ממנו שיביא לו סוודר, אביו היה תוך דקה במקום עם רכבו ומסר לו את הסוודר, כך שאני לא מבין איך רק האוטבוסים של אגד לא מצליחים להגיע לכאן. כל הסדר יום שלי לל"ג בעומר נהרס, מחר בבוקר אני צריך לקחת את ילדיי לבית הספר אבל אני אאחר כי עד שאגיע למירון ועד שארד להתפלל ואחזור, כל היממה נהרסה לי ולחברי".

שלומי, נוסע מיואש נוסף, אומר ל'בחדרי חרדים': "אני לא מבין את התנהלות אגד. זה מחדל חמור, וכל פעם אנו נמצאים באותה סיטואציה. קניתי כרטיס כמה ימים מראש, ולבסוף זו התוצאה, שאני צריך לעמוד שעתיים מותש".

הקריסה בקרית בעלזא








וזה לא נגמר בירושלים, כ-300 איש מחכים להסעות בכל ציר חזון איש בבני ברק, ורוצים לנסוע עם האוטובוסים של החברות מקומות ואתרים, נתיבות חסד וחברת הופמן. במקביל, מגיעים כל העת עוד אנשים אשר רכשו מבעוד מועד כרטיסים לנסוע למירון - ושום דבר לא זז.

ישראל, אחד הממתינים, אומר לבחדרי חרדים: "השוטרים והפקחים לא מאפשרים לאוטבוסים להעלות נוסעים אשר מחכים כאן זמן רב, ונהג אשר עוצר להעלות נוסעים המשטרה מאיימת עליו בדו"ח ואף יש נהגים שקיבלו דו"חות. הפקחים אמרו לנו כאן שיש הוראה מגבוה בעירייה לפנות את כל ציר חזון איש, ושלא יגיעו אוטובוסים.

"זה זוועה שעירייה שקוראת לעצמה חרדית מתנכלת לנסיעה למירון. אין מקום לטענת העירייה שהאוטובוסים עומדים בכפולות על הכביש, הם עומדים בקו ישר, כפי שסוכם מראש, ואף כך היה בשנים עברו", הוא טוען.

במקביל, מכירת הכרטיסים ברחבי הארץ לנסיעה בתחבורה הציבורית נפסקה. בבני ברק אזלו הכרטיסים לנסיעה בשעות הקרובות, והכרטיסים האחרונים לנסיעה מחר נמכרים כעת.

הצטרפו לשידור החי

התגובות
אריה פרנקל דובר אגד למגזר החרדי אומר לבחדרי חרדים: "הזיכיון להפעלת קווי השירות למירון מירושלים בני ברק ואשדוד היה בידי חברת נתיב אקספרס, למעשה אגד ע"י משרד התחבורה מעמידה לרשות נתיב אקספרס אוטובוסים שכן נתיבי אקספרס היא חברה קטנה שאינה יכולה לעמוד במבצע ההסעות. אגד איננה יותר מקבלן משנה. אכן יצאו כ-16 אוטובוסים שאגד שכרה מחברות חיצוניות, הם הגיעו באיחורר ואספו את הנוסעים".

דובר עיריית בני ברק אברהם טננבוים אומר לבחדרי חרדים: "שוחחתי עם מנהל השיטור העירוני שלומי מלכה, והוא אומר שהמשטרה איננה מקבלת הוראות והנחיות מהעירייה איך לפעול. לדבריו אוטובוסים שיחנו באופן המפריע לתנועה ברחוב חזון איש יקבלו דו"חות התראה".

מחברת נתיב אקספרס טרם התקבלה תגובה, וכשתתקבל תפורסם במלואה.
נסיעה קריסה אוטובוסים חברות תחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד