ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הסמארטפונים הושלכו לאש והרבי בירך: "ברוך מקדש ה' ברבים'

במעמד ההדלקה של תולדות אברהם יצחק, נאספו סמארטפונים מהנוכחים והרבי הורה להשליכם לאש, כשקהל ההמונים מברך אחריו בהתרגשות • הרבי הבטיח: "כל מכשיר מבוער יבער מחלה" • היום במירון, יתקיים מעמד דומה

מעמד ההדלקה אמש. צילום: (באדיבות המצלם)
מעמד ההדלקה אמש. צילום: (באדיבות המצלם)

בלעדי ל'בחדרי חרדים': אירוע חריג התרחש אמש, בעת מעמד ההדלקה בחצר "תולדות אברהם יצחק", במאה שערים. במהלך ההדלקה, נערך מבצע ל'ביעור סמארטפונים'. מעמד דומה יתקיים היום במירון, והוא ישודר ב'בחדרי חרדים' בשידור חי.

אמש, בשעה שאלפים עמדו על הטריבונות, לקראת ההדלקה, עלה המשב"ק של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק על שולחן הכבוד, והכריז בשם האדמו"ר, כי הוא מבקש מכל החסידים, תושבי חו"ל שמחזיקים ברשותם סמארטפונים, ישליכו אותם לתוך המדורה.

כפי שדווח ל'בחדרי', הגבאי גם הוסיף וסיפר כי לקראת המעמד נכנס אל האדמו"ר הנגיד הרב הערשל קאהן מניו יורק, יו"ר ארגון rccs המטפל בילדים חולים, ששאל את האדמו"ר מה אפשר לעשות נגד מחלות הילדים המתרבים מיום ליום. האדמו"ר ענה: "כל מכשיר מבוער שווה עוד מחלה מבוערת".

עשרות נגידים ואורחים התרגשו למשמע הבקשה, ועל אתר מסרו את המכשירים שברשותם לאדמו"ר. האדמו"ר לא הסכים לגעת במכשירים, והמשב"ק השליך אותם היישר להמדורה, כאשר האדמו"ר מורה לכל הקהל לומר יחד עמו: "ובערת הרע מקרבך, ברוך המקדש שמו ברבים".

בחסידות מוסרים בהתרגשות כי אורחים נוספים ששמעו על הבקשה של האדמו"ר ונמצאים בשעות אלו במירון, התרגשו והודיעו שגם הם רוצים למסור את המכשירים שברשותם. לפיכך, היום בהדלקה המסורתית של כ"ק מרן אדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א המתקיימת באתרא קדישא מירון בהשתתפות רבבות, ישליכו את מכשיריהם למדורה, לפני ההדלקה הגדולה.

יצוין כי השנה גם יהיו עדים רבבות משתתפי ההדלקה במירון לשלשה שקי ענק שיושלכו למדורה לקראת ההדלקה.

מתברר כי מדובר בהחלטה נדירה של האדמו"ר, להשליך השנה למדורה, עשרות רישומים שניתנו לאדמו"ר על ידי החסידים אודות שעות הלימוד שלהם.

כפי שנודע ל'בחדרי', במשך כעשרים שנה, נוהג האדמו"ר לדרוש מכל חסידיו ומקורביו להביא לו כרטיסים, עליהם רושם כל חסיד את מספר השעות או דפי הגמרא שלמד באותו חודש.

בחסידות יודעים לציין כי כרטיסים אלו יקרים מאוד לליבו של האדמו"ר וכי הוא נוהג להכניס כל
כרטיס שכזה לכיסו הימני למשמרת. עם השנים הצטברו אצל האדמו"ר רבבות כרטיסים שכאלו.

בבתקופה האחרונה החל האדמו"ר לעורר את בני קהילתו לקבוע שעת לימוד תורה בבתי המדרש של החסידות בארץ ובחו"ל. הרב התבטא: "בזמנים קשים אלו בהם צריך לפעול ישועות עבור הכלל והפרט, הייתי רוצה לקבל מידי יום צ'ק ובו אלפי שעות שנלמדו על ידיכם. כאשר עם צ'ק כזה אני יכול לומר כלפי שמיא ראה נא את הצ'ק שהגשתי לך - עזור נא לי לפעול ישועה לעוד יהודי".

החסידים קיבלו בהתרגשות רבה את ההתבטאות הנדירה של האדמו"ר והחלו לארגן צ'ק מיוחד עם
רבבות שעות לימוד שיימסר לאדמו"ר בעת מעמד ההדלקה במירון.

כאמור, נוסף על כך, הורה האדמו"ר להגיש את כל הפתקאות שנמצאים אצלו ובהם מיליוני שעות לימוד, ולהשליכם למדורה בעת ההדלקה במירון.

ממשמשים נרתמו למבצע ובמשך כמה ימים עמלו לסדר את כל רבבות הכרטיסים, כאשר בסיום המלאכה הם גילו כי לא פחות משלושה שקים יכילו את הכמות האדירה של הפתקאות. השקים יובאו למירון, ובעת ההדלקה ישליך אותם האדמו"ר למדורה לקול שירת ההמונים.

'בחדרי' ישדר את המעמד בשידור חי.

מעמד ההדלקה אמש. צילום: (באדיבות המצלם)














תולדות אברהם יצחק מדורה לג בעומר סמרטפונים אמריקאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד