י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הושגה שליטה על מוקדי האש בירושלים; "התושבים רשאים לחזור"

כל כוח הכיבוי האווירי בישראל נאבק בשריפה שבערה בירושלים • תושבים חרדים פונו מרחוב 'פנים מאירות' בעיר; תושבי השכונה סייעו לפינוי ולשינוע הציוד • תושב השכונה ל'בחדרי חרדים': "הברחתי את אשתי וילדי, ונשארתי לעזור"

השריפה בצפון ירושלים. צילום: גרשון אלינסון, פלאש90
השריפה בצפון ירושלים. צילום: גרשון אלינסון, פלאש90

הושגה שליטה על השריפה בירושלים - 13 מטוסי כיבוי פעלו לכיבוי השריפה שפרצה מוקדם יותר היום (ה') ביער רמות בירושלים, בליווי 48 צוותי כיבוי. עד כה פונו לפחות 60 בתים בשכונת רמות, שעתה שבים לבתיהם. לא דווח על נפגעים.

בשעה 18:00 דיווחה משטרת ירושלים כי השריפות באזור מבשרת ואבו גוש הסתיימו. בשכונת רמות הושגה שליטה וכל האזרחים הוחזרו לבתיהם. תושבי רחוב פנים מאירות ברוממה חזרו לבתיהם והרחוב נפתח לתנועת כלי רכב.

בהתאם להמלצת גורמי המשרד לאיכות הסביבה, בשל זיהום עשן, דיירי רחוב יוסף גבאי מתבקשים להישאר בבתיהם, לסגור חלונות ופתחים ולהפעיל מזגנים. כלל הצירים בעיר ירושלים פתוחים כעת לתנועת כלי רכב.


צילום: כבאות והצלה ירושלים, קבוצת מדברים תקשורת

צוותי כיבוי בסיוע כוחות משטרה פינו בשעות הצהרים אזרחים מקו הבתים הראשון הגובל עם היער והחלו לפנות בתים גם ברחוב פנים מאירות, כשבתווך היה גם מעון חוסים שפונה, וחוות טור סיני שנמצאת במרכז היער וגם היא פונתה ממטיילים ועובדים. חרדים תושבי השכונה סייעו לכוחות בפינוי האזרחים ובשינוע הציוד.


צילום: יונתן זינדל ויניב נדב, פלאש 90

בנוסף, בעקבות השריפות פינה משרד הרווחה בהוראת המשטרה שתי מסגרות של המשרד באזור ירושלים. כל מסגרות המשרד במחוז ירושלים נמצאות בקשר שוטף עם מפקחי המשרד ועם חפ"ק המשטרה, שר הרווחה חיים כץ והנהלת המשרד מעודכנים כל העת ופועלים בשיתוף עם פיקוד העורף והמשטרה.


צילום: יונתן זינדל ויניב נדב, פלאש 90

כחלק מהתגבור, קורס קציני כבאות וצוותים נוספים ממחוזות כבאות שכנים הוקפצו למקום האירוע על מנת לסייע בפעולות הכיבוי. יצויין, כי כל כוח הכיבוי הישראלי מונה 14 מטוסי כיבוי, 13 מהם פועלים לכיבוי השריפה בירושלים, ואחד מושבת. השריפה איימה על בתי השכונה בחסות הרוחות החזקות שנשבו בשטח, והטופוגרפיה ההררית שהקשתה על עבירות כלי הרכב בתוך השטח.


צילום: יונתן זינדל ויניב נדב, פלאש 90

"התזתי מים על בלוני הגז בחצר הבניין מחשש שהם יתחממו ויתפוצצו חס ושלום", מספר ל'בחדרי' שוקי מונקוטוביץ תושב השכונה. "עשן סמיך מאוד אופף את כל השכונה, גיצים עפים לכל עבר ומהווים סכנה". לדבריו, במהלך השריפה נשמעו מספר פיצוצים, ככל הנראה מבלוני גז שהתפוצצו. "נזק רב נגרם לדירות בקו הראשון, פרגולות וגינות נשרפו".


צילום: יונתן זינדל ויניב נדב, פלאש 90

- היכן המשפחה שלך?

"אני גר בקו שני של האש, לא לקתי סיכון, אשתי והילדים נסעו לבית הורי עד שתושג שליטה על האש, מחשש שזה יגיע גם לבית שלנו". עוד הוסיף מונקוטוביץ, כי הוא וחבריו מקהילת "ארזי רמות" התחברו לכיבוי אש, "סייענו להם לפנות את התושבים, בפרט את המבוגרים".


צילום: יונתן זינדל ויניב נדב, פלאש 90

החל משעות הבוקר צוותים ממרחב נגב פעלו ופועלים בשריפות קוצים באזורים השונים במרחב: במושב תיפרח 3 צוותים, במושב שובה 2 צוותים, במושב שרשרת 2 צוותים, במושב ביטחה 2 צוותים. בקיבוץ מגן צוות אחד, בפדויים 2 צוותים, במושב ברוש צוות אחד, ישע לכיוון ניר יצחק צוות אחד, מעגלים לכיוון שובה 2 צוותים, מושב מלילות 5 צוותים, פעמי תש"ז צוות אחד, מושב גבולות צוות אחד ובכניסה לאתר דודיים 3 צוותים.


צילום: יונתן זינדל ויניב נדב, פלאש 90
שריפה ירושלים שריפה לג בעומר מדורה לג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד