ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

גפני הפתיע את ארדן: אני זה שמייצג את גור

ח"כ גפני הגיש שאילתא על נושא בוער בשילוב חרדים בתעסוקה, והופתע משאלתו של השר ארדן • צפו בוידאו תגובה

ח"כ גפני חבוש בספודיק, צילום: שוקי לרר
ח"כ גפני חבוש בספודיק, צילום: שוקי לרר

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני תקף אמש (ד') במליאת הכנסת את נציבות שירות המדינה על כך שהיא אינה מכירה בלימודים בישיבה לתעודת 12 שנות לימוד. גפני אמר כי פנה אליו חרדי שלמד בישיבות של גור המוכרות לחלוטין על-ידי המדינה, אך בנציבות לא הכירו בשנות לימודיו.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שאל האם הוא מייצג את גור. גפני השיב בחיוב - "אתה תראה, אנחנו כולנו מייצגים את כולם, אפילו בחוק הנורבגי עזב איש אגודת ישראל. גלעד, אתה לא שמת לב למה שמתרחש לאחרונה. איש אגודת ישראל התפטר לטובת איש דגל התורה". יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר - "פעמוני משיח, אדוני השר". ארדן: "תשמע, טסתי לחו"ל עם בוז'י שר חוץ, וחזרתי עם ליברמן בביטחון, אז אני כבר, אתה יודע, לא מופתע משום דבר".



גפני המשיך בשאילתא ואמר כי - "מדובר במי שלמד שמונה שנות לימוד בבית-ספר – הם כולם יודעים את זה שם, זה מופיע פה במסמכים שלהם – הוא למד בישיבות של גור המוכרות לחלוטין על-ידי משרד החינוך. השיב לו תשובה על הערר שלו חאלד מסאלחה, שהוא מנהל תחום פיקוח ובקרה בנציבות שירות המדינה ואמר: אין לי שיקול דעת. לאחר בדיקה בעניין, אין ברשותך 12 שנות לימוד. לא שצריך תעודה שצריך להתווכח אם זה תעודה או לא תעודה. האישורים פה. אם תרצה אני אראה לך את האישורים. אין ברשותך 12 שנות לימוד".

גפני המשיך ותקף - "מדינה שאומרת שהיא רוצה לשלב חרדים. אגב, הוא (החסיד גור) אמר לי שהלך היום בבוקר... לבקש להתקבל במשרד האוצר כנהג... חזרו אליו ואמרו: אתה לא יכול להיות נהג במשרד האוצר מפני שאין לך 12 שנות לימוד. הבחור למד רמב"ם, ריטב"א, רבי עקיבא איגר, למד את הדברים של גדולי עולם של כל הדורות שנתנו אור לעולם - והוא נחשב כמו יושב על ברזלים בכיכר העיר, במדינה שהיא מדינה יהודית ודמוקרטית, שמדברת מן השפה ולחוץ על שילוב חרדים בעבודה".

גפני תקף את הקריאות לחרדים להשתלב בתעסוקה ואמר - "למי מספרים את הסיפור הצבוע והשקרני הזה? אנחנו לא מדברים עכשיו על לפני 20 שנה. כבר מדברים אחרי דיונים ואחרי דברים. הבחור למד בישיבות, מבקש להשתלב בעבודה, מתאים לעניין, יש לו כל הכישורים. אומרים לו: למדת בישיבה של גור או בכל ישיבה אחרת, אתה נחשב כיושב על הברזלים".

גלעד ארדן השיב לגפני: "רק לחדד שאתה חבר קואליציה בכיר, והדברים שלך מופנים לראש הממשלה שאחראי לנציבות, ואני במקרה עומד מולך. שיובהר".

גפני - "אני חוזר ומשבח אותך. אבל המדינה לא מסודרת, אדוני היושב-ראש. היה לי מקרה במשרד התחבורה עם מורה נהיגה שלמד בישיבה, היה שלוש שנים בצבא, היה מוביל טנקים, וגם אמרו לו: אין לך 12 שנות לימוד. הוא למד בישיבה. פניתי לשר התיירות, פניתי לשר הקליטה, פניתי לשר התחבורה, ואחרי תקופה הם ענו תשובה, התשובות מופיעות פה. אותה ממשלה, אותה מדינה, משרד התיירות החליט להכיר בלימודים בישיבה כ-12 שנות לימוד. אותו דבר עונה לי מנכ"ל משרד התחבורה: אנחנו מחשיבים כידוע 12 שנות לימוד; בוגרי ישיבה הוכרו על-ידינו כ-12 שנות לימוד.

"עכשיו אני שואל אותך, השר ארדן, אתה שר בכיר בממשלה, ואני גם פונה אליך, אדוני יושב-ראש הכנסת, איך יכול להיות במדינה הזאת שמשרדים אומרים: 12 שנות לימוד בישיבה נחשב, ובאה נציבות שירות המדינה ואומרת כך לבחור הזה, שהוא בחור רציני ורוצה להשתלב. נהג במדינת ישראל על-פי נציבות שירות המדינה לא יכול להיות אם הוא למד בישיבה. אז למה אתם משקרים לנו? תגידו לציבור החרדי שאתם לא רוצים אותו".
חבר הכנסת גפני נציבות שירות המדינה 12 שנות לימוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד