ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

עיריית ירושלים חוזרת בה: תאפשר קיום אירועים בהפרדה בין גברים ונשים

חוות הדעת המפתיעה ששחרר היועץ המשפטי בעירייה הביאה לקואליציה מאוחדת בין החרדים והדתיים - והוא חזר בו

כיכר ספרא, ירושלים
כיכר ספרא, ירושלים צילום: פלאש 90

סוף טוב - עיריית ירושלים תאפשר קיום אירועים בהפרדה מלאה בין גברים ונשים, כך סוכם בישיבה דחופה שהתקיימה אצל היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד אלי מלכה, שהתקיימה על פי דרישת יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעירית ירושלים אליעזר ראוכברגר.

בתחילת השבוע פרסמה הלשכה המשפטית בעירית ירושלים חוות דעת הקובעת כי לא ניתן לקיים אירועי תרבות ואחרים בהפרדה בין נשים וגברים, למעט אירועים דתיים. בשל חוות הדעת, אף הורה היועץ המשפטי לעירייה לבטל אירוע שאמור להתקיים בעוד כ-10 ימים, בהפרדה בין נשים לגברים.

חוות הדעת המשפטית שפורסמה, שהסתמכה על נייר עבודה שיצא מלשכת היועץ המשפטי לממשלה לפני מספר שנים, ואשר לא נעשה בו שימוש עד היום - חוללה סערה גדולה בקרב חברי מועצת העיר ירושלים החרדים והדתיים כאחד, שנדהמו למראה חוות דעת "הזויה וחסרת כל הגיון שכזו, שמהווה כפיה חילונית ולא תאפשר ללמעלה ממחצית תושבי ירושלים לקיים אירועים בהתאם לאורח חייו, לאמונתו הדתית ולהשקפת עולמו", כפי שהם אומרים.

יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעירייה, אליעזר ראוכברגר, פנה בדחיפות אל היועץ המשפטי לעיריה עו"ד אלי מלכה, העמידו על חומרת ההנחיה שיצאה מהלשכה המשפטית, ודרש לקיים בדחיפות פגישה עם כל חברי מועצת העיר החרדים והדתיים כדי לדון בנושא זה שיש לו השלכות חמורות ביותר. בשיחה עם עו"ד מלכה הבהיר ראוכברגר, כי מדובר בחוות דעת משפטית שהציבור החרדי והדתי לא יכול בשום אופן להשלים עמה, וכי לא נסכים בשום אופן להתפשר בנושא עקרוני זה.

בישיבה הדחופה שהתקיימה, שבה השתתפו מלבד היועץ המשפטי לעירייה עו"ד מלכה וראוכברגר, גם סגן היועץ המשפטי לעיריה עו"ד חיים נרגסי, סגן ומ"מ ראש העיר יצחק פינדרוס, חברי מועצת העי מיכל הלברשטאם, יוחנן ויצמן, אריה קינג, דב קלמנוביץ' וסגנית ראש העיר חגית משה, דרשה במפגיע הנציגות החרדית והדתית מהיועץ המשפטי לבטל את חוות הדעת.

"לא יתכן להדיר מחצית מתושבי ירושלים מלערוך אירועים כאלה ואחרים כחפצו. זה לא יעלה על הדעת. האם אנחנו במדינה יהודית? האם במדינה יהודית ובירושלים עיר הקודש לא יתנו לציבור לקיים אירועים על פי דתו ואורח חייו? זה הזוי ואבסורדי", הדגישו. הנציגים הבהירו כי "המשמעות של ההחלטה היא ביטול האירועים לחרדים, ואם לא יהיו אירועים לציבור החרדי, לא יהיו אירועים לשום ציבור. לא נאפשר שעירית ירושלים תשרת רק חלק אחד מתושבי ירושלים, שהוא גם המיעוט, ואילו רוב תושבי ירושלים יקופחו בגלל איזו שהיא חוות דעת שאיננה מחזיקה מים ואין בה שום היגיון מינימאלי".

היועץ המשפטי לעירייה, לאחר שהבין את חומרת הטענות, הצהיר כי יאפשר קיום אירועים בהפרדה מלאה בין נשים וגברים כפי שהיה עד כה וללא שינוי ממה שהיה נהוג עד היום, כולל האירוע שאמור להתקיים בעוד כעשרה ימים.

חברי מועצת העיר ירושלים החרדים והדתיים, בירכו על ההחלטה המתקנת את העוול שנעשה בהחלטה השגויה הקודמת, ואמרו כי "בסופו של דבר ההיגיון גבר וחוות הדעת האבסורדית נגנזה, לטובת מילוי הצרכים של למעלה ממחצית תושבי העיר היהודיים, אשר אורח חייהם והשקפת עולמם הוא לקיים אירועים בהפרדה מלאה בין גברים ונשים".
עיריית ירושלים אירוע בהפרדה גברים ונשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד