י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

זעם • בכיר במערך הכיבוי: "החרדים אשמים. הם לא שמים על אף אחד"

עוד בטרם נחקרה השריפה - רשף רוני סונינו, סגן מפקד תחנת הכבאות בירושלים, מכוון את האש למגזר החרדי - "יש בעיה קשה עם הציבור החרדי. יש להם את החג שלהם והמשטרה לא משתלטת עליהם" • גורמים בכירים בכיבוי אש מתנערים מדבריו

השריפה היום בירושלים, צילום: פלאש90
השריפה היום בירושלים, צילום: פלאש90

בעקבות גל השריפות באיזור ירושלים, בסמוך לשכונת רמות ובסמוך לשכונת רוממה, מאשים סגן מפקד תחנה אזורית רוממה רשף רוני סונינו את האוכלוסייה החרדית במספר השריפות הרב שנאלצו להתמודד איתו היום כוחות הכבאות בארץ, ובתוכן גם את השריפות הגדולות בירושלים.

עוד בטרם הסתיימה פעילות חוקרי הכיבוי, קבע רוני סונינו כי "השריפות האלה הן חד משמעית תוצאה של מדורות ל"ג בעומר ורשלנות של אזרחים". את הדברים אמר בראיון עם ירון וילנסקי ויעקב ברדוגו בגלי צה"ל.

רוני המשיך וסיפר כי - "מאתמול הכוחות עובדים על 2,000 שריפות - לוחמי האש קורסים". הוא אף טען כי - "הייתה לנו הסברה לציבור וביחוד לציבור החרדי שיש לו את הבעיה הקשה". לשאלת המראיין למה הוא מאשים את הציבור החרדי, השיב "כי בציבור החרדי יש לנו את כל הבעייה הקשה. ראייה לכך, השריפות נמצאות באזורים הקרובים לשכונות שלהם". לדבריו "הם אוהבים לעשות את כל הסיפור של ההילולות והם לא מקשיבים לאף אחד".

"המשטרה לא משתלטת עליהם כבר כי הם לא מקשיבים לאף אחד והם עושים מה שהם רוצים", הוסיף סונינו. לשאלת המראיין איפה הכישלון, טען כי - "הכישלון הוא באי הרצון לציית, יש להם את החג שלהם, את ההילולא שלהם, הם אפילו לא נוקטים באמצעי זהירות". סונינו התייחס לתופעה הבזוייה של ילדים המשליכים אבנים על כבאים, והסביר "זה לא טוב להם שאנחנו מכבים את השריפות, ויש להם בעייה עם זה".

האם אכן בציבור החרדי כולו מיידה אבנים על כבאים? האם כל השריפות ברחבי הארץ חרדים הציתו אותם? האם בכל מדורת ל"ג בעומר של חרדים האש יוצאת משליטה? רק שלא יאשים גם את הציבור החרדי גם ב"שריפת הכרמל".

גורמים בכירים בכיבוי האש מתנערים מדבריו של סונינו, ואומרים כי להפך, בציבור החרדי יש היענות גדולה מאד, וחרדים רבים מתנדבים בכיבוי האש. גם היום, אומרים הגורמים, ראינו היענות של החרדים ועזרה רבה בכיבוי השריפה, בפינוי התושבים ובשינוע הציוד. אנחנו עדיין חוקרים את נסיבות השריפה היום אך בוודאי שלא מאשימים חלילה את הציבור החרדי".

הם מתייחסים לתופעה שהחלה לאחרונה של יידוי אבנים כלפי מכבי האש, ואומרים כי "זו תופעה חמורה. אך ברור שמדובר בילדים העושים מעשי קונדס, וברור שאין פה הוראה מלמעלה אלא להיך, יש היענות רבה מאד לעצור את התופעות הללו".


השריפה היום
שריפה בירושלים מדורות לג בעומר לג בעומר שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד