כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אייכלר על האשמת החרדים בשריפות בירושלים: "אש שנאה. היהודים תמיד אשמים"

בשיחה עם בחדרי חרדים יוצא ח"כ אייכלר מיהדות התורה נגד האמירות הקשות שנשמעו היום מפי בכיר מערך הכיבוי בירושלים שהאשים את החרדים בשריפה, ואמר כי הם מסרבים לציית ו"לא שמים על אף אחד" • "אש של הסתה, אותה לא ניתן לכבות"

חבר הכנסת אייכלר, פלאש90
חבר הכנסת אייכלר, פלאש90

מתקפה חרדית על דבריו של רשף רוני סונינו, סגן מפקד תחנת הכבאות בירושלים, נגד המגזר החרדי בעקבות שרפת הענק היום (ד') בירושלים.

יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ ישראל אייכלר, מגיב ל'בחדרי חרדים' על 'אש ההסתה' ואומר כי - "היהודים תמיד אשמים. אם היה אומר זאת על ערבים הוא היה מפוטר. החרדים עושים מדורה בלילה ולא קומזיצים ביערות. את אש המאנגלים אפשר לכבות במים רבים, אבל את אש השנאה נגד החרדים אי אפשר לכבות".

כאמור, הדברים באים על רקע האשמות קשות מצד סגן מפקד תחנה אזורית רוממה רשף רוני סונינו מוקדם יותר היום על האוכלוסייה החרדית. "בציבור החרדי יש לנו את כל הבעיה הקשה. ראייה לכך, השריפות נמצאות באזורים הקרובים לשכונות שלהם". לדבריו, "הם אוהבים לעשות את כל הסיפור של ההילולות והם לא מקשיבים לאף אחד".

"המשטרה לא משתלטת עליהם כבר כי הם לא מקשיבים לאף אחד והם עושים מה שהם רוצים. הכישלון הוא באי הרצון לציית, יש להם את החג שלהם, את ההילולא שלהם, הם אפילו לא נוקטים באמצעי זהירות". סונינו התייחס לתופעה הבזויה של ילדים המשליכים אבנים על כבאים, והסביר "זה לא טוב להם שאנחנו מכבים את השריפות, ויש להם בעיה עם זה".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', גורמים בכירים בכיבוי האש מתנערים מדבריו של סונינו, ואומרים כי להפך, בציבור החרדי יש היענות גדולה מאד, וחרדים רבים מתנדבים בכיבוי האש. גם היום, אומרים הגורמים, ראינו היענות של החרדים ועזרה רבה בכיבוי השריפה, בפינוי התושבים ובשינוע הציוד. אנחנו עדיין חוקרים את נסיבות השריפה היום אך בוודאי שלא מאשימים חלילה את הציבור החרדי".

הם מתייחסים לתופעה שהחלה לאחרונה של יידוי אבנים כלפי מכבי האש, ואומרים כי "זו תופעה חמורה. אך ברור שמדובר בילדים העושים מעשי קונדס, וברור שאין פה הוראה מלמעלה אלא להיך, יש היענות רבה מאד לעצור את התופעות הללו".


השריפה היום
אייכלר שריפה ירושלים חרדים מלכלכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד