י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

טלטלה: השר אבי גבאי התפטר מהממשלה

בעקבות צירוף ישראל ביתנו וחילופי שרי הביטחון, הודיע השר להגנת הסביבה ממפלגת 'כולנו' על פרישתו מהממשלה הבוקר

גבאי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
גבאי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עוד עזיבה מפתיעה בממשלה: השר להגנת הסביבה אבי גבאי ממפלגת 'כולנו', הודיע היום (ו') על התפטרותו מהממשלה, אחרי קצת יותר משנה בתפקיד.

גבאי החליט על הצעד לאחר הפרסום על צירופו של אביגדור ליברמן לקואליציה כשר הביטחון, והוא צפוי לקיים מסיבת עיתונאים בנושא

בהודעת הפרישה מסר גבאי: "לאחר לבטים רבים הודעתי ליו"ר תנועת 'כולנו' ושר האוצר, משה כחלון כי החלטתי להתפטר מתפקידי כשר להגנת הסביבה. למרות החשיבות הרבה שאני רואה במשרד ובפעולות המשמעותיות שאנו מקדמים בו לצמצום זיהום האוויר ובתחומים רבים נוספים, הרי שהמהלכים הפוליטיים האחרונים והחלפת שר הביטחון הם בעיני מעשה חמור שמתעלם ממה שחשוב לביטחון המדינה ויגרום להקצנה נוספת בשסעים בעם. זהו קו שאינני יכול להיות שותף לו והוא מהותי מדי בעיני מכדי שאוכל להמשיך כחבר ממשלה".

לסיום, לא שכח גבאי להודות ליו"ר מפלגתו משה כחלון: "אני מבקש להודות ליו"ר 'כולנו' על התמיכה, האמון והסיוע ואין לי ספק שתנועת כולנו תמשיך להטביע את חותמה ביעדים שקבענו בעת הקמתה", אמר.

התגובות: "נתניהו מאבד אחד ועוד אחד"
יו"ר מפלגת כולנו, שר האוצר משה כחלון, הגיב להתפטרות: "אתמול הודיע לי השר להגנת הסביבה, אבי גבאי על כוונתו להתפטר מהממשלה. עדכנתי את ראש הממשלה בנושא והודעתי לו כי בכוונתי להמשיך ולהחזיק בתיק הגנת הסביבה. במהלך השנה האחרונה הנחנו במשרד להגנת הסביבה יסודות חשובים ומהותיים לאיכות החיים של כלל אזרחי ישראל. התכנית הלאומית לצמצום המזהמים במפרץ חיפה תימשך לצד יוזמות חשובות נוספות שהוביל המשרד בתקופת גבאי.

"למשרד להגנת הסביבה השפעה משמעותית על איכות החיים של כולנו ובכוונתי להמשיך ולבצע את המהלכים שהתחלנו בשיתוף פעולה עם מנכ"ל המשרד והעובדות והעובדים המסורים. אבי גבאי היה אחד מהמקימים והמייסדים של מפלגת כולנו. הוא היה מהראשונים שהאמינו ודחפו להקמת מפלגה כלכלית, חברתית, לאומית שתתווה דרך חדשה. אני מודה לו על השותפות לדרך ומאחל לו המון הצלחה."

ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) הגיב: "השר אבי גבאי שוב מפגין אומץ לב ציבורי נדיר: כך עשה כשאמר אמת על מתווה הגז, וכך היום בהתפטרותו מממשלה שדוהרת לעבר קיצוניות וחוסר אחריות מדינית-ביטחונית. השר גבאי מבין שאין מה לחכות לאסון המתהווה כי אז יהיה מאוחר מדי, וזו העת לפעול כדי אולי למנוע אותו. וזה נכון גם אצלנו, במחנה השקול – זו העת להקים מסגרת פוליטית רחבה אליה יצטרפו גם מפגלות קיימות וגם אישים שמאסו מההתדרדרות, מהתחמנות, וההליכה לשום מקום – מבוגי יעלון דרך אורלי לוי-אבקסיס ועד לאבי גבאי."

ח"כ עומר בר-לב הגיב: "אנשים הגונים, טובים בתפקידם, ציוניים שנלחמים על צביונה של מדינת ישראל, אומרים - עד כאן. עם האיש הזה אנחנו לא נלך עוד. נתניהו מאבד אחד ועוד אחד, עוד מנדט ועוד מנדט ומגדל הקלפים שבנה מתמוטט. המרכז הישראלי מסרב להיות עלה תאנה לנתניהו ועכשיו כבר אפשר להכריז כי המלך הוא עירום".
אבי גבאי כחלון כולנו איכות הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד