ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

איחוד הצלה: יותר מאלף נפגעים במירון

בארגון ההצלה הגדול מסכמים את מבצע ל"ג בעומר בסיפוק: "מבצע האבטחה התנהל ב"ה ללא אירועים חריגים"

איחוד הצלה: יותר מאלף נפגעים במירון
,,,

מתחילת מבצע האבטחה לרגל ל"ג בעומר במירון ועד לחצות הלילה אמש (מוצאי ל"ג בעומר) טופלו על ידי מתנדבי איחוד הצלה כ-1000 נפגעים קל מחבלות, עלפונות, עקיצות דבורה, בעיות לבביות, פציעות קלות, נפילות מגובה, כוויות קלות ובעיות נשימה. מרבית המקרים טופלו ע"י המתנדבים ללא צורך בפינוי למרפאות במקום או לבית חולים.

מנכ"ל איחוד הצלה משה טייטלבוים ביקש להודות למאות מתנדבי איחוד הצלה שהגיעו מכל רחבי הארץ והוכיחו שוב את מסירותם למען הצלת חיים, מה שסייע לעבור את מבצע האבטחה בשלום. טייטלבוים ציין כי עקב צפי לאלפים שישהו השבת במושב מירון פעילות האבטחה של איחוד הצלה תימשך עד לצאת השבת.

נחי קליין, מפקד מבצע האבטחה מטעם איחוד הצלה, סיכם בסיפוק: "השנה נרשמה עלייה המונית של מתפללים יותר משנים קודמות בפרט משעות אחה"צ של ל"ג בעומר, מה שגרם לעליה בכמות המקרים הרפואיים שאירעו ברחבי מירון במהלך מבצע האבטחה בל"ג בעומר, אך ניתן לציין כי מבצע האבטחה התנהל ב"ה ללא אירועים חריגים, למעט אירועי השגרה שטופלו במסירות ע"י מאות המתנדבים שהגיעו לאבטח את הרבבות במשמרות סביב השעון".

יו"ר איחוד הצלה זאב קשש מסר: "בחסדי שמים מבצע האבטחה עבר ללא אירועים חריגים - כלל הנפגעים טופלו במצב קל, היוזמה של איחוד הצלה להציב שלטי הכוונה עם מספרים של האיזור בו הם ממוקמים סייעה למתן מענה רפואי מהיר ומיידי, לפי הפניות שהתקבלו במהלך המבצע למוקד 1221 של איחוד ההצלה עם המיקום המדויק, הוכח כי המהלך של חלוקת מירון למספרים לפי אזורים מסייעת להצלת חיים במהירות המרבית, באיחוד הצלה מביעים תודה למשטרת ישראל, והמרכז הארצי למקומות הקדושים בראשות הרב יוסף שווינגר והרב ישראל דרעי על הפעילות תוך שיתוף פעולה פורה, מה שסייע לרבבות העולים למירון".

שמוליק אברהם מתאם חירום וביטחון באיחוד הצלה מסר בסיום המבצע: "שיתוף הפעולה ההדוק במהלך וטרום מבצע האבטחה עם משטרת ישראל מחוז צפון ואגף התנועה בתיאום מבצעי עם המרכז הארצי למקומות הקדושים סייע למאות המתנדבים לתת מענה מהיר לכל מקרה, ברצוני להודות לניצב אלון אסור מפקד מחוז צפון ולניצב ירון בארי ראש אגף התנועה על הסיוע הרב להצלחת המבצע שסייע רבות לפעילות הצלת החיים של מתנדבי איחוד הצלה".

דוד קריספל מנהל אגף מבצעים באיחוד הצלה סיפר: "פעילות איחוד הצלה השנה במירון התאפיינה במרפאות לגברים ונשים שהוקמו במעלה ההר בסמוך לציון הרשב"י ואוישו ע"י רופאים בכירים ופרמדיקים מה שחסך בעשרות מקרים את הצורך בפינוי לבתי החולים, מאות מתנדבים שפעלו במשמרות סביב השעון, חברי יחידת האופנועים שהתמקדו במתן מענה למקרים בחניונים בסמוך למושב מירון ובכבישים המובילים למושב מירון. מסך מגע שהותקן בבמה המרכזית בחצר ציון הרשב"י וסייע להקפיץ את המתנדבים לכל מקרה רפואי בחצר או בתוך הציון. ושלטי ענק שהוצבו בכל רחבי המושב עם מספרים שסייעו לכל מי שפנה וביקש סיוע רפואי לקבל את המענה המהיר ביותר".
איחוד הצלה מתנדבים לג בעומר סיוע רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד