כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מנהטן: בית החולים החרדי 'בית ישראל' ייסגר

חובותיו של בית החולים תפחו ותפוסת המיטות לא הוכיחה את עצמה • בבית החולים היה מאושפז בזמנו גם הרבי ליובאוויטש זצ"ל

צילום ארכיון: פלאש 90
צילום ארכיון: פלאש 90

ניו יורק: המרכז הרפואי המיתולוגי 'בית ישראל הוספיטל', שהוקם לפני 126 שנה על ידי יהודים חרדים, ייסגר לצמיתות, ובמקומו יוקם עד שנת 2020 מרכז רפואי קטן שיעניק שירותי רפואה מצומצמים.

בית החולים, המכיל 825 מיטות, נוסד בשנת 1890 על ידי יהודים חרדים בלואר איסט סייד, ויועד עבור האוכלוסיה החרדית הגדולה שהתגוררה אז במקום. בהמשך גדל בית החולים והתפתח ושירת גם את האוכלוסיה החרדית הגדולה המתגוררת בשכונת וויליאמסבורג הסמוכה.

בית החולים המשיך להתפתח והוא משמש כיום גם כבית חולים אוניברסיטאי וכקמפוס ללימודי רפואה של ישיבה יוניברסיטי.

עיתון ה'וול סטריט ז'ורנל' מדווח, כי בית החולים נאבק כבר מספר שנים בקשיים כלכליים וחובותיו הצטברו לסכום של כמאתיים מליון דולר. בשנת 2013 נרכש המרכז הרפואי על ידי בית החולים מאונט סיני, במטרה להמשיך ולהפעיל אותו, אלא שהחובות המשיכו לתפוח, ומתוך 825 מיטות, אוישו רק 60 אחוז.

בית החולים מעסיק כ-4000 עובדים, המאוגדים בועד עובדים, אשר הנהלת בית החולים הבטיחה לדאוג להם למשרות חלופיות, בנוסף יפוטרו כ-700 עובדים.

סגירת בית החולים "בית ישראל" ששימש גם את הציבור החרדי - מהווה מכה קשה למגזר, שרבים מבניו נולדו בבית החולים, השוכן במרחק הליכה מויליאמסבורג. יצויין כי גם הרבי מליובאוויטש זצ"ל אושפז בבית החולים למספר חודשים בעת שהיה חולה.
מנהטן בית חולים בית ישראל הרבי מחבד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד