י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

גבאי נגד ביבי: "מתרפס בפני אינטרסים"

השר להגנת הסביבה כינס מסיבת עיתונאים להסביר את התפטרותו הבוקר, ותקף בחריפות את התנהלות הממשלה

גבאי. צילום: אמיל סלמן, פלאש 90
גבאי. צילום: אמיל סלמן, פלאש 90

השר לאיכות הסביבה אבי גבאי ממפלגת 'כולנו' כינס הבוקר (ו) מסיבת עיתונאים בקרית הממשלה בתל אביב - בה הסביר את סיבת פרישתו מהממשלה וטען כי הדחתו של בוגי יעלון מתפקיד שר הביטחון היא "הצפרדע שכבר לא היה יכול לבלוע".

גבאי לא מכהן כחבר כנסת, אלה מונה כשר חיצוני מטעם מפלגת כולנו. במערכת הבחירות לכנסת ה20 כיהן כראש מטה של מפלגת כולנו והתנגד נחרצות למתווה הגז ואף הצביע נגדו בממשלה.

גבאי פתח את דבריו: "לא היה לי פשוט להיות חלק מהממשלה. ממשלה ששיבשה לחלוטין את מערכת היחסים עם המעצמה החשובה בעולם. הפילוג שהלך והתרחב בעם, מתקפה על הצבא שלנו".

"לאחר שהצבעתי נגד המתווה התלבטתי אם להתפטר והחלטתי שחובתי להמשיך לנסות לפעול לשינוי. השבוע, שנה לאחר שמוניתי, הגיעה הצפרדע שכבר לא יכולתי לבלוע. הדחתו של יעלון ומינוי ליברמן הם צעד יוצא דופן אפילו בפוליטיקה. הזזה של שר ביטחון מקצועי ושקול הוא צעד שלא יכולתי להשלים איתו. כמובן שהמשמעות הנוספת היא הקצנה והרחבה של השסעים בעם, במקום שנפעל לחברם. לציבור יש זכות וחובה לקבל ממשלה בהתאם להצבעת הרוב, אבל לא נכון למדינה שנשענת על סולידריות לתמוך בכזו קיצוניות".

"ראיתי מקרוב כיצד מתקבלת ההחלטה הכלכלית הגדולה בעשור האחרון, שנשענה על חוסר ידע והבנה בסיסיים בכלכלה, על ספינים רבי עוצמה שמאחוריהם חולשה והתרפסות בפני אינטרסים".

"בעיניי, יש קו ברור אשר מחבר בין מתווה הגז לבין המתקפה על הצבא וסגן הרמטכ"ל, שמטרתו להחליש את השירות הציבורי. כך פוטרה מנהלת רשות החשמל, כך ראיתי בכירים בשירות המדינה שהתקרנפו וכך כעת מנסים למנוע מאנשי צבא מנוסים לומר את דעתם לציבור".

שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון הגיב להתפטרות גבאי:‏ "בפוליטיקה שלנו, עמידה על עקרונות הפכה מושא ללעג, בעוד זגזגנות וגניבת דעת נחשבות "תחכום". מלוא ההערכה לאבי גבאי שמוכיח שאפשר אחרת. אסור לוותר".

גם ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) התייחס להתפטרותו של השר גבאי וקרא לשר כחלון ולמפלגתו לצאת מהממשלה: "דבריו המהדהדים והמדאיגים מאד של השר אבי גבאי מופנים קודם לכל כתובת אחרת אל ראש מפלגתו - שר האוצר משה כחלון. גם השר גבאי יודע שבמערכת הערכים שמייצגים ראש הממשלה וממשלתו - אין סיכוי שטובת המדינה לנגד עיניהם. בבחירה בין ערכים לכיסאולוגיה הממשלה הזו בחרה בג'ובים".

ח"כ שטרן הוסיף: "קיומה של הממשלה הזו מוטלת על כתפיו של שר האוצר משה כחלון והגיע הזמן שגם השר כחלון יביא לידי ביטוי שעצם קיומו של הבית השלישי חשוב יותר מהניסיונות להוריד את מחירי הדיור. אני קורא לשר כחלון להתפטר מהממשלה הרעה הזו שקיומה מותנה רק בו".
אבי גבאי התפטרות הגנת הסביבה בוגי יעלון איווט ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד