י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סקר מפתיע: המפלגה הימנית שתדיח את נתניהו

מפלגת איחוד כוחות של גדעון סער עם בוגי יעלון ומשה כחלון, עשויה לזכות בבכורה תוך שהיא אוספת מנדטים מכל המפלגות הגדולות

יוביל את המהפך? סער ובוגי יעלון. צילום: פלאש 90
יוביל את המהפך? סער ובוגי יעלון. צילום: פלאש 90

המפץ הגדול: סקר חדש שמתפרסם היום (ו) ברשת ב', מצביע על מהלך שיוכל להדיח את בנימין נתניהו מראשות הממשלה ועדיין להשאיר את השלטון בידי הימין הישראלי. לפי הסקר, מפלגה בראשות גדעון סער, בוגי יעלון ומשה כחלון תקבל 25 מנדטים.

הסקר נערך על ידי מכון הסקרים של רפי סמית וממנו עולה כי במידה ותתמודד רשימת בראשות סער, כחלון ויעלון תקבל הרשימה החדשה 25 מנדטים. 'הליכוד' תאבד את הבכורה ותקבל רק 21 מנדטים. 'יש עתיד' רושמת צניחה בסקר ומקבלת רק 13 מנדטים. הרשימה הערבית המשותפת שומרת על כוחה ומקבלת 13 מנדטים. 'המחנה הציוני' מקבלת רק 11 מנדטים. הבית היהודי עולה ב-2 מנדטים ומקבלת 10. כך גם 'ישראל ביתנו' שמתחזקת ל-8. יהדות התורה מתחזקת ל-8. ש"ס יורדת במנדט ומקבלת 6. 'מרצ' שומרת עך כוחה ומקבלת 5 מנדטים.

הסקר התייחס גם למצב הפוליטי הקיים ללא מפלגה חדשה. והוא שאל את המשתתפים אילו הבחירות היו מתקיימות היום, לאיזו מפלגה היית מצביע. במקרה כזה, מפלגת 'הליכוד' שומרת על הבכורה עם 28 מנדטים. 'יש עתיד' - 19. 'המחנה הציוני' - 15. ערבים - 13. 'הבית היהודי' - 10. יהדוה"ת - 8. 'ישראל ביתנו' - 8. ש"ס - 7. 'כולנו' - 6. 'מרצ' - 6.

הסקר מצביע כי המפלגה החדשה תנגוס בעיקר ממפלגת הליכוד ויש עתיד. התוצאות לא מפתיעות מאחר וראשי המפלגה החדשה המדוברת הם בכירי הליכוד לשעבר. עם זאת, המפלגה החדשה פוגעת גם בלפיד ובמחנה הציוני, זאת בשל העמדות הממלכתיות שהיא משדרת והקורצות למצביעי מרכז, וכמו גם האלטרנטיבה ה'שפויה' יותר בעיני השמאל שהיא מציעה לנתניהו.

גדעון סער הגיב לסקר בטוויטר: ‏לידיעת הסוקרים: אומנם ויתרתי על כסא, אבל אני ממשיך לשלם דמי חבר לליכוד.
סקר מפץ פוליטי גדעון סער משה כחלון בוגי יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד