ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

האמא מגבעת זאב נסערת: "חטפו לי את הילד. השוטר מטורף"

מיטל, אמו של הילד מגבעת זאב שנעצר באלימות על ידי שוטר בגלל ויכוח על מדורה, משחזרת בראיון עם 'בחדרי חרדים' את הרגעים הקשים וההשפלה שעברה עם בעלה ובנה • גם מתנדב 'איחוד הצלה' שהיה במקום טוען כי השוטר נהג באטימות וטפשות

האמא מגבעת זאב נסערת: "חטפו לי את הילד. השוטר מטורף"
.

מיטל יאן, אימו של הנער בן ה-13 שנעצר וספג אלימות על ידי שוטרים בעת ויכוח על מיקום מדורה בשכונת גבעת זאב, מספרת לראשונה לבחדרי חרדים על אשר אירע בצהרי יום רביעי האחרון, ערב ל"ג בעומר, תוך שימוש בביטויים חריפים במיוחד כלפי השוטר.

לדבריה, "הבן שלי הלך עם חברים לבנות מדורה לערב ל"ג בעומר, הם בנו את המדורה לל"ג בעומר באותו שטח בו הם בונים 7 שנים, שטח אשר מתאים לבניית מדורה, כשבני וחבריו החלו לבנות את המדורה - לפתע הגיע שוטר ודרש שלא לבנות אותה בשטח הנ"ל, ואף בעט ופירק את המדורה שהילדים בנו. הבן שלי לא התחצף ולא התנהג באלימות כלפי השוטר, אלא שאל את השוטר לפשר בקשתו. בתוך רגע אחד השוטר איבד את העשתונת והחל לבעוט בבני, לחנוק אותו ולרתק אותו לרצפה. הוא עיקם את ידו בחוזקה, ממש טירוף".

מיטל ממשיכה ומספרת: "השוטר הזמין בקשר עוד כוחות כאילו מדובר בפיגוע, זעקתי לשוטר 'מה הבן שלי עשה לך שאתה נוהג כלפיו ככה? תעזוב אותו', ובינתיים הגיעו עוד ניידות. אני בעלי והילד לא תקפנו שום שוטר, היה כאן מחדל של המשטרה, השוטר הזה מטורף. שוטרים חטפו את הילד לתוך ניידת בפראות, וכל הדרך לתחנה הילד עבר השפלות מצד השוטרים, קללות ואיומים, הם אמרו לו מילים גסות שהבן שלי לא הבין מה הם מקללים, ואף שאל אותי אחר כך באיזו שפה זה היה..."



וזה לא נגמר, "המשטרה לא הסכימה לי ולבעלי להתלוות אל הילד בניידת", מספרת מיטל, "הם לקחו את הילד בנפרד, ואותי ואת בעלי לקחו בניידת נפרדת, זה היה נורא ואיום, היה מושב אחד בניידת בו דחפו אותי ואת בעלי ובני בן ה-4. התחננתי לשוטרים גם אם אתם רוצים לקחת את הילד לתחנת משטרה - תעשו זאת בעדינות ונחת, ותנו לי להתלוות אליו, אך המשטרה סירבה והתנהגה באלימות. המדינה הזאות מטורפת, הפכנו לזבל שלהם. המשטרה יודעת שהשוטר אשם והיא מחפה עליו".

איך הילד מרגיש אחרי כזו חוויה טראומתית?

"הילד שלי פגוע נפשית, השוטרים עשו לו שריטה נפשית, מיום רביעי הוא לא יצא מהבית ולא הלך ללימודים, הוא בפחד, טראומה ותסכול. יקח לנו זמן להרגע מכל הטראומה שעברנו. הבן שלי הוא ילד צדיק, כל היום לומד בת"ת, החיים שלו זה רק גמרא. בחיים שלו לא שמע קללות, והשוטרים דיברו אליו במילים משפילות ומזעזעות. הוא ילד טהור שלא מבין בין ימינו לשמאלו. בסך הכל הילד הלך לבנות מדורה. בשואה לא עשו לאנשים כמו שהשוטרים עשו לילד שלי, חטפו אותו כאילו מדובר ברוצח, נרקומן, למחבלים בחיים לא התנהגו ככה".

מתי הסיוט הסתיים?

"נחקרנו 7 שעות, השתחררנו ב-2 בלילה מהחקירות, ופתחו לי ולבעלי ולילד תיק פלילי בגין תקיפת שוטר, אתה מבין את המצב העגום? לא תקפנו שוטר רק הגנו על עצמנו, וזו התוצאה. ילדים קטנים שעמדו מסביב וראו את מה שהשוטר עשה לבני, נכנסו לחרדות, יש ילדים שעדיין בהלם ופחד, יושבים בבית מזועזעים. בנוסף, באותו הערב שאני לא אשכח, ילדים לא הדליקו מדורות בשכונה מרוב פחד ופאניקה. עברנו גיהנום של ממש. כל הגוף שלי ושל הבן שלי חבלות וסימני אלימות, בסך הכל שאלתי את השוטר למה? וישר הוא הכה אותי באלימות, הכל כואב. אנחנו גרים בשכונה מעורבת בגבעת זאב, והכל כאן תמיד בסדר עם כולם, באחווה ושלום".

על טענות המשטרה לפיהן השוטר ביקש מהאמא פרטים מזהים והאם סירבה. היא אומרת לבחדרי חרדים: "המשטרה לא פנתה אלי בבקשה לתת את פרטיי ופרטי הבן שלי, ממש לא סירבתי, אפילו אני ובעלי הסכמנו להתלוות לילד לתחנת המשטרה. הם התנהגו אלינו כאילו מדובר ברוצח. המשטרה הייתה בוערת כאש קוצים רק לחטוף את הילד".

"פרצופה המכוער של המשטרה"
בן ציון גלינסקי, כונן איחוד הצלה שחש למקום האירוע ואף תועד כשהוא מנסה להרגיע את הרוחות, מספר לבחדרי חרדים: "ראיתי מלא ניידות משטרה וחשבתי שיש אירוע, התחלתי בנסיעה בעקבות הניידות, בעוד אני שואל בקשר האם יש אירוע בגבעת זאב, אך בקשר השיבו לי שלא. הגעתי למקום בו התפתח עימות בין השוטר הקהילתי של גבעת זאב והילד, אולי באמת הילד לא נהג כשורה ולא הזיז את המדורה לבקשת השוטרים, אבל ששוטרים יגיעו עם כח בילוש ויתנהגו באטימות ובטיפשות, זה לא מצדיק שום דבר".

לדברי גלינסקי, "השוטר החזיק את הילד באלימות של ממש, האמא צעקה 'מה אתה עושה לילד?' ניסיתי לקחת את ההורים, הילד והשוטרים לצד כדי לנסות לסגור את הסיפור, אך השוטר כלל לא התייחס.

"שוב אני מבהיר, אני לא מצדיק כלל את ההורים והנער, אמנם המשטרה באירוע הזה אכן הראתה את פרצופה המגעיל והמכוער של משטרת ישראל. השוטר היה בכזו אקסטזה מטורפת שחוץ מלצרוח כחולה רוח ולהלהיב את הרוחות הוא לא ניסה לחשוב לרגע מה נכון לעשות".

כזכור, ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה לסרטון כי במהלך פעילות משותפת של המשטרה, כוחות כיבוי והצלה ואנשי המועצה המקומית בערב ל"ג בעומר, "הבחינו שוטרים בנער אשר מבעיר שדה קוצים באופן המסכן את הסביבה. האש כובתה והשוטרים ביקשו מהנער להזדהות, אך הוא סירב והקים מהומה", כפי שניתן לראות בסרטון, "במהלכה הפריעו הוא והוריו לשוטרים לבצע את משימתם - לעכבו ואף סירבו לתת לשוטר פרטים אישיים. הנער והוריו עוכבו לתחנת המשטרה". עוד הוסיפו "משטרת ישראל אמונה על ביטחון התושבים, פועלת ותמשיך לפעול בנחישות אל מול כל ניסיון לפגוע בשלום הציבור וביטחונו".
אלימות גבעת זאב מדורה לג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד