א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

בלעדי: מכתבו האחרון של הרב ברלנד מהכלא

רגע לפני שובו לישראל, כתב מנהיג קהילת 'שובו בנים' מכתב בו הוא חושף כי כבר כמעט חודשיים שהוא מתכנן לחזור לישראל

בלעדי: מכתבו האחרון של הרב ברלנד מהכלא

 

בלעדי לבחדרי חרדים: מנהיג קהילת 'שובו בנים' הגולה, הגאון רבי אליעזר ברלנד, שלח מכתב בכתב ידו מהכלא בדרום אפריקה, והוא מתפרסם כאן לראשונה.



במכתב מתייחס הרב ברלנד לחזרתו הצפויה לארץ לישראל, הוא מציין בכתב ידו כי הוא חוזר מעצמו לארץ ואף אחד לא כפה אותו, וכי הוא כבר רוצה לעשות זאת מאז ראש חודש ניסן.

וזה נוסח המכתב: "ל"ג בעומר תשע"ו ביאת המשיח.

לכל מאן דבאי היום ל"ג בעומר יום גדול של המתקת כל הדינים שבעולם, וביום הזה התבשרתי שאני יכול לחזור לישראל, כבר בראש חודש ניסן החלטתי שאני חוזר לישראל, ואני בעצמי קראתי לגאון הרב יצחק דוד גרוסמן לטפל בכל ענייני, ולהכשיר את הקרקע לבואי ארצה, הנני מבקש מכולם להתאחד ולאחד את כל העמותות ולא לקבל שום לשון הרע, על שום אדם בעולם שפיתה אותי לחזור ארצה בניגוד לדעתי, כי זו דעתי הבלעדית שיצאה אך ורק ממני בלבד", כותב הרב.

בהקלטה נשמע הרב מסביר לחסידיו: "לכל עם ישראל, לכל "שובו בנים נחמת ציון" וכל הישיבות הקדושות, הרב החליט לחזור מרצונו הטוב לארץ. ההחלטה כבר התקבלה בראש חודש ניסן, אז התחלנו לגשש אצל הפרקליטות שיבטלו את האשמות, ועכשיו ב"ה הכל יוצא לדרך, אתם תראו שאהיה עצור רק כמה ימים בלבד, ולכן קראתי לרב גרוסמן שיש לו קשרים הכי טובים עם הפרקליטות, המשטרה ובתי הסוהר.

"יהיו ניסים ונפלאות. אני מבקש תפסיקו לדבר על הרב גרוסמן, הוא כבר 40 שנה תלמיד נאמן של הרב, הרב גרוסמו עזב את 'מגדל אור' ואת כל הקהילה שלו ונסע לסייע. תפסיקו להעליל עליו עלילות כל עלילה אין מחילה, זה יותר חמור מעבודה זרה. אני מבקש שתפסיקו לאיים עליו, תקראו תהילים לפני הדלקת נרות, ובעז"ה הרב יהיה חופשי בארץ ישראל, וכולם יוכלו לראות את הרב רגע רגע שעה שעה יום יום. ה' עמכם ושבת שלום".

אחד ממקורביו מסביר ל'בחדרי חרדים': "בעצם הרב מבקש מחסידיו תתאחדו יחד, ותדעו שהרב רוצה לחזור לארץ, וכמו שהרב אמר שהגלות היא שלוש שנים - והנה אני חוזר לאחר גלות של שלוש שנים לארץ ישראל".

 



מכתב הרב אליעזר ברלנד הרב גרוסמן לג בעומר שחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד