ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

לייבל'ה חושף: העסקה הראשונה של יעקב אשר

סיקור נרחב מההילולא במירון, כולל אך לא רק - דרעי, ליצמן, אבי אבוחצירא של ליברמן והקמב"ץ רבינוביץ' • עם מי שוינגר שתה לחיים? • איזו פדיחה הייתה לרשת מורשת? • ולמה ארליך ברח מהמליאה? • וגם: הפינות הקבועות, מדור המ"מים והמזל טוב

לייבל'ה חושף: העסקה הראשונה של יעקב אשר
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

"שנים של סכסוך מתמשך ופוף - הם השלימו, לא ייאמן", שח הרכילאי הנרגש באוזני לייבל'ה, בעת שהשניים פילסו דרך במעלה הר מירון.

"מה אתה מתרגש", ביטל לייבל'ה בזלזול, "אף אחד לא חשב שליברמן באמת שונא את נתניהו. זה הכל פוליטיקה".

הרכילאי בהה בלייבל'ה לרגע ונזף: "מי מדבר על פוליטיקה חילונית, ל"ג בעומר היום, רק אנ"ש".

אבל את לייבל'ה קשה לתפוס לא מוכן, "אם נדמה לך שגפני ופרוש השלימו אתה מוזמן לקרוא לעומק את טורו המצוין של יעקב ריבלין השבוע, שמסביר איך בעצם השלום בין דגל לשלומי אמונים הוא הכרזת מלחמה של פרוש על גפני".

כאן הברנש נואש, "אתה באמת מנותק, אני מדבר על מי שמכהן כראש המועצה של טלז סטון מאז שאני יודע איך לכתוב את שם היישוב החביב, הרב רוזנטל, שהדליק את המדורה המרכזית בעיר יחד עם ראש האופוזיציה החריף הרב בקשט, במה שגרם לפרץ של התרגשות בקרית יערים".



ועוד בטרם יגיע למירון, ביקר לייבל'ה בהדלקה של חבר ה'מועצת' הגר"ש בעדני, שם צפה בראש העיר בני ברק שבאופן חריג שוהה בארץ, חנוך זייברט, כשהוא מתזז בין עשרות הדלקות נבחרות בעיר התורה והחסידות וגם זוכה לברכה נלהבת.



ואילו ממלא מקומו, סגנו ואולי בעתיד גם ראש העיר במקומו, אברהם רובינשטיין, תועד על ידי לייבל'ה כשהוא חוגג בהדלקה של חצר הקודש זוטשקא, שם זכה להתברך מהאדמו"ר ש"יזכה הלאה והלאה לקדש שם שמים בכל הליכותיו בקודש". אמן.



ועוד אחד על הדרך למירון - חדשה מרעישה רק בלי מודעה בעיתון אבל עם כתבות "הוסר החרם" כנגד חבר כנסת חרדי בעיתונות החרדית הממסדית. מדובר כמובן בחבר הכנסת מנחם לייזר מוזס, יו"ר יהדות התורה ומפקד העל של מירון, שבשל התנהגותו העצמאית 'נעלם' בתקופה האחרונה מעיתונות המפלגה. אלא שמהשבוע, לאחר שהתנצל והבטיח שלא לחזור לסורו, מוזכר שמו שוב בעיתונים.

ומה תגידו על מי שמסתמן כיורש של מוזס בענייני מירון, הלא הוא הקמב"ץ חיים רבינוביץ, שבשעות הפנאי מכהן כעוזרו של ח"כ אייכלר, אך בתפקידו החשוב יותר כחסיד באיאן הוא מופקד על כל אירועי החסידות. רבינוביץ' לא בזבז את האפשרות לקצת פוליטיקה, וכיבד את שר הפנים אריה דרעי לצקת שמן לישועה במדורת האדמו"ר, וגם דאג למקל מכסף עבור הדלקת האדמו"ר, במקום התחליף המצופה בנייר כסף.



ואילו היורש של היורש, לאמור בנו החלאק'ה של רבינוביץ' הנ"ל, זכה לעבור את המעמד הנשגב בשידור חי ברדיו קול חי. המגיש בצלאל קאהן גזז ממחלפות ראשו ורבינוביץ' שם אוזניות לכבוד המאורע. ואם תהיתם, זה לא האחרון של רבינוביץ' - אליו עוד נשוב בהמשך.



ולעומתו הבוס אייכלר, כמנהג זקנים חשובים, פגש ב'אבא של מירון' בן ציון קופרשטוק שיקטר אמנם לא מחזיק ממנו אבל שקיות שוקו הוא מחלק. השניים החליפו זיכרונות וגם הצטלמו.



ובחזרה לדרעי, שלא שוכח חברים ותיקים, בטח כשמדובר באנשים הכי חזקים בשטח. כך תועד לו שר הפנים מסתחבק עם מקורבו יוסי שוינגר, האיש והמקומות הקדושים והזקן, כשהשניים מרימים 'לחיים'. העיקר שהשר יכול להגיע עד הציון...



ובאותו זמן, האיש החזק של ש"ס בירושלים, סגן ראש העיר צביקה כהן, תועד בתפילה על גג ציון הרשב״י. לייבל'ה משער שכהן העתיר על מצב החינוך בעיר.



ואילו האיש החזק של ש"ס בדתות, השר דוד(ו) אזולאי, נצפה עם הדובר העירוני של אלעד חיים לוריא, פה מפיק מרגליות שמכיר את כל החדשות גם במירון.



ועוד מההדלקה במירון: לייבל'ה תיעד את אבי אבוחצירא, האיש החזק של דא ליברמן ובקרוב האיש החזק במשרד הביטחון לענייני חרדים, כשהוא מתנדב לצלם אבא ובן בהדלקה בבאיאן. ככה זה כשעוסקים בצרכי ציבור באמונה.



ואם תהיתם איך לייבל'ה הצליח לעקוב בו זמנית אחרי כל המתרחש ברחבי ההר, הרי שהוא נעזר בקבוצת הווטסאפ הייעודית שהקים בעריש פילמר האגדי - חפ"ק ל"ג בעומר, אליה נקבצו ובאו אנשי תקשורת בכירים, גורמי בטחון, דוברים ושאר נודניקים, ואפילו כמה ח"כים, שזכו גם לעדכון לייב ממצלמות המסוק של ברדוגו, תוך שהם מקבלים מידע אמין ומפורט.

וכמו שלייבל'ה הבטיח, הוא חוזר לרבינוביץ' הבאיאנר, מפיק ההדלקה המרכזית שטרח במיוחד להגיע לשער הכניסה כדי לכבד את שר הבריאות יעקב ליצמן ולהובילו למתחם ה-vip.



ועוד מליצמן, שעבר שבוע פוליטי לא קל ונותר לבדו בחזית האגודאית, אך לא שכח לעודד את מתנדבי 'איחוד הצלה' ברגע של הפוגה, ונצפה עם המנכ"ל משה טייטלבוים יחד עם רלש"ו שבי רפפורט.



ואם נתקלתם ביותר מדי חסידי זלאטשוב בהילולא, הרי שהכול כרגיל בזכותו של הרבי, שהעמיס על מיניבוס של 20 מקומות את חסידיו המושבעים והקרובים ביותר (שהרי בשביל כלל החסידים צריך לפחות לשכור את אצטדיון הארנה...) ויצא בצמידות לשאול קרויזר מירונה.

פינת התקשורת
שבוע אחרי שבוע עוקב לייבל'ה במתח אחר צעדיו של הטאלנט דוד חכם, שממשיך בינתיים בשת"פים שונים עם רדיו קול חי, כדי להזים את השמועות על מתיחות בינו ובין הנהלת הרדיו שהחלו עם עזיבתו את תכנית הבוקר לפני כחצי שנה, והגיש בל"ג בעומר יחד עם עו"ד משה אוסדיטשר תכנית מרתקת (במאמר המוסגר, לייבל'ה מוכן לייעץ חינם לאבי רוזן איך למנוע את המצב המביך שלא לומר גרוע, בו הוחלפו כבר קרוב למניין עורכים בתוכנית הבוקר. חבל על דאבדין ולא משתכחין).



ומי שלא הספיק להגיע למליאה בפתיחת מושב הקיץ, ובהם כמה עיתונאים שבחרו להתענג על חופיו של ים המלח, נהנה מדיווחיו המחכימים של אריה ארליך מיודענו, אלא שבטקס יום הרצל נצפה סגן עורך משפחה עוזב במחאה אנטי ציונית את יציע העיתונאים במליאה, לטובת המשך הציוצים במסדרון.



ואם בעיתונאים שהבריזו לפתיחת המושב עסקינן, לייבל'ה התלווה לקבוצה הנבחרת של פרשנים ועורכים שקפצה לפגוש את יזם העיר הערבית רוואבי, עצרה לביקור בשילה הקדומה ואפילו פקדה שבט בדואי. בין לבין ערכו עורך 'יום ליום' יצחק קקון ואיש קול חי איתי גדסי גיחה בריאותית למימיו המלוחים של ים המוות.

ובעוד גדסי מתפנק בים המלח, יש מי שלא זנח את הצ'ולנט של מסעדת שלייקעס, שם צפה לייבל'ה באיש משפחה אהרן גרנות מרוצה עד הגג.



ועוד בענייני מסעדות, רגע לפני שלייבל'ה בודק לעומק את אלומה החדשה במלון קראון פלאז'ה בירושלים, תועד במקום כוכב הזמר החסידי מ.ב.ד. כשהוא מסתחבק לו עם השדרן שוויתר לראשל"צ על השעה במוצ"ש, הלא הוא מנחם טוקר האהוב.



ובמלון שערי ירושלים נצפה איש הכשרות מזכרון יעקב רפי מנת מרעיף נשיקה רותחת על רב המלון ואיש התקשורת המשיב חורפנו דבר אברהם אבא טורצקי. לייבל'ה לא בדק את הקשר - אבל תמונה יש גם יש.



ובעוד לייבל'ה מתענג על הגשתו של קובי סלע ברשת מורשת של קול ישראל בליל ל"ג בעומר, מתברר כי מפעיל חשבון הפייסבוק של הרשת שכח להתייעץ עם סלע, וברגע מביך במיוחד הפך השיר 'ואמרתם כה לחי' ל'ואמרתם כל אחיי'...

מן הגורן ומן היקב
אחרי שסערת 'המחוז החרדי' נרגעה לחלוטין, והתברר שמנהל המחוז איציק זהבי נפגש בערך פעם בשעתיים עם מנהל מוסד ופעם ביומיים עם אדמו"ר או רב, תוהה לייבל'ה האם זהבי הושפע עמוקות עד כדי כך שהוא שוקל חזרה בתשובה. וכל כך למה? השבוע תועד איש החינוך בחברתו של יו"ר הידברות הרב זמיר כהן, כשהשניים לוחצים ידיים בחמימות והרב מאחל לזהבי בהצלחה.



הוא כבר חבר כנסת, הוא הושבע, הוא חוזר לזירה, אבל ח"כ יעקב אשר (כמה לייבל'ה נהנה לגלגל את צירוף המילים הזה) תועד בצהרי שישי מחפש קפואים ב'אושר עד'. יש דברים שפרוש לא יכול לתת, כנראה.



ואילו הנגיד ר' אברהם יהודה מנדל מניו יורק, זכה לקבלת פנים מכובדת בשלט שהציבו מוסדות 'עטרת שלמה' בנשיאות הרב סורוצקין בנתב"ג, לרגל החלאק'ה לבנו היניק דוד.



ועוד אחד מאותו מנדל, שבסאטמר בירושלים בחרו להפיק עבורו ספר תורה עם כל שמות הילדים של התלמוד תורה בויליאסבורג.

פינת המ"מים:
שבוע שנפתח בהודעת מימוש החוק הנורבגי המפתיעה של סגן שר החינוך וח"כ לשעבר מאיר פרוש, הזכיר למאייר יוסי חיים נשכחות, זמנים בהם נדרש מפתח אזיקים כדי לשחרר את פרוש מהמליאה.



ושלא תטעו, ההסכם הכובל למדי בין הסיעות מחייב את ח"כ יעקב אשר לוודא ולתאם תמיד את דעתו והצבעותיו עם פרוש, שנאמר 'והיו עיניך רואות את מוריך'.



ובשקט בשקט, כמעט בלי שהעיתונות החרדית שמה לב, נכנס השבוע לכנסת גם ח"כ יהודה גליק, כשהוא חבוש בכיפת הזהב לראשו.

פינת המזל טוב
במוצאי ל"ג בעומר לייבל'ה עשה את דרכו למרכז האירועים הדר דימול ברמת גן, לחתונת בתו של גדעון קופרמן. מנכ"ל מנפאואר בראשית. באחד השולחנות פגש לייבל'ה את השוטר מספר 1 רוני אלשיך, שתפס שיחה עם יוסי קלצקין הפצוע מהבחירות באלעד, איש ישיבת סלבודקא וחסיד באבוב.



בהמשך האירוע, מצא לייבל'ה את יואלי דיקמן ויוסי ברגר משכנעים את המפכ"ל המזמר להצטרף לדואט, שהפך לקליפ שהפך ללהיט בווטסאפ.



בברית לבנו של עוזר ראש העיר אלעד, חיים מאיר רוזנפלד. שנערכה השבוע השתתפו ראש העיר פרוש, המשנה שי נתן והסגן ברק צברי. עוד דפקו נוכחות: בנצי שטנגר, פיני גרוס, אבי דיין ואבי שטרן.



ואם בשי נתן עסקינן, מברוק על התפקיד החדש צמוד לסגן שר הביטחון אלי בן דהן.

מזל טוב לחבר מועצת העיר ביתר עילית ישראל פכטר (טוב) מביתר ורעייתו שרה לרגל שמחת נישואי הבת.

מזל טוב לבוגר 'בחדרי' יהודה סולובייצ'יק לרגל הולדת בתו, והברכה אחת לחמיו שומר קדושת ירושלים והרובע היהודי אפרים הולצמן.

ברכות לזמיר זאנוויל ויינברגר מ'מלכות' לרגל אירוסיו השבוע בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה הקדיש לעניין סיקור נרחב באתר הבית במהלך השבוע.

לייבל'ה גם מאחל לעצמו מזל טוב, לרגל יום הולדתו שחל השבוע. איחולים ניתן לשלוח באישי בליווי מתנה במזומן בלבד.
לייבלה רכילות לג בעומר יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד