כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

עיכובים בלתי צפויים: הרב ברלנד לא יוסגר השבוע לישראל

למרות ההסכם, מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד - העצור בדרום אפריקה, לא יוסגר השבוע לישראל, שכן שר המשפטים המקומי, מעכב את חתימתו על מסמכי ההסגרה • מחלוקת והתנגדות עזה בקרב חסידי הרב, למהלך ההסגרה

הרב ברלנד בבית המשפט
הרב ברלנד בבית המשפט

בשל עיכובים בירוקרטיים, הרב ברלנד לא יגיע השבוע ארצה, כך נודע ל'בחדרי חרדים' הערב (מוצ"ש).

כפי שנודע ל'בחדרי חרדים', למרות ההתקדמות במגעים בין אנשי הרב אליעזר ברלנד, מנהיג 'שובו בנים' העצור בדרום אפריקה, ולמרות שהרב חתם על הסכמה להסגרתו, הרב לא יגיע השבוע לישראל, וזאת משום ששר המשפטים המקומי טרם חתם על אישורו להסגרת הרב לישראל.

תוך כך, נודע ל'בחדרי חרדים', כי בקרב קהילת 'שובו בנים', קיימת מחלוקת עזה בקשר לשאלה אם על הרב היה להסגיר את עצמו. גורמים שונים בקהילה, טענו שההסגרתו לישראל והמשפט הצפוי לו, עשוי להביא להשפלת מנהיג הקהילה ולפגיעה בו.

עובדה זו היא שגרמה להרב להוציא מכתבים והודעות מוקלטות בקולו, בהם הבהיר כי הינו עומד מאחורי היוזמה שתביא להסגרתו לישראל בהסכמה.

כזכור, לפי מידע שהגיע ל'בחדרי', הסגרת הגאון רבי אליעזר ברלנד מדרום אפריקה לישראל, הייתה אמורה להתבצע במהלך השבוע.

הרב חתם כבר על הסכמתו להסגרה, ומצד מדינת ישראל, שרת המשפטים איילת שקד והפרקליטות אישרו את ההסגרה. החתימה נעשתנה בתייוכו של הרב יצחק דוד גרוסמן.

בנוסף, הרשויות בישראל התחייבו לאנשיו של הרב ברלנד כי יתנהגו אליו בכבוד הראוי לו, כך שהרב לא יגיע כמו כל אדם שמוסגר לישראל וחלילה בבזיון.

מקורביו של הרב אמרו ל'בחדרי חרדים' כי "אנו מקווים, שהכל ילך כשורה כמתוכנן, ולא שלפתע השופטים ביוהנסבורג ישנו את ההחלטה".
הרב רלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד