כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ברגע האחרון: התפוצץ המו"מ בין בנט לביבי

דיווח: השר בנט וראש הממשלה הגיעו לסיכום בעניין הקבינט המדיני-בטחוני, אך ראש הממשלה חזר בו

נפתלי בנט, צילום: פלאש 90
נפתלי בנט, צילום: פלאש 90

נמשך המשבר בין הליכוד לבית היהודי סביב דרישת השר נפתלי בנט, למנות מזכיר צבאי לחברי הקבינט הביטחוני, כך מדווח בחדשות 10.

גורמים בבית היהודי מאשימים את השר יריב לוין במשבר, לאחר שגרם לפיצוץ סיכום, שהיה מקובל על ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר בנט.

לדברי ‏גורם בכיר ב'בית היהודי', ראש הממשלה נתניהו והשר בנט כבר הגיעו ביום שישי באמצעות מתווך למתווה ששני הצדדים יכולים לחיות אתו, אבל השר יריב לוין גרם להפרת ההסכמות ברגע האחרון.

בתגובה אמר ‏גורם בכיר בליכוד כי: "לא נכנע לאולטימטום של בנט. אם זה ענייני אז עמידרור ימליץ על פתרון. אבל זה לא ענייני אצלו, זה כי איווט קיבל את הבטחון.

‏הגורם הוסיף: "לוין לא פוצץ כלום. היתה הצעה מכיוון רה"מ - האחריות לדחייה שלה ולמשבר שנגרם היא של הבית היהודי. בנט מתנהג באופן לא רציונאלי".

כזכור ביום שישי החליט ראש הממשלה נתניהו להקים ועדה בנושא הדרישה של בנט לגבי הקבינט שתגיש את ההמלצות תוך שלושה שבועות אך בבית היהודי דחו בתוקף את ההצעה ואמרו כי״שום ספין של ראש הממשלה לא יציל חיי אדם, ובטח לא עוד הקמת וועדה חסרת חשיבות כפי שהוא נוהג להקים מעת לעת.

"מומלץ לשאול את יוחנן לוקר היכן מונח דו״ח הוועדה עליו שקד במשך שנה, כמה פעמים נדון בקבינט, ומה מתוכו יושם עד היום. אנו מציעים, שבמקום לעסוק בפוליטיקה קטנה ובתדרוכים כל היום נגד הבית היהודי, שראש הממשלה יפתח פשוט את דו״ח צוק איתן, שם ימצא מסקנות הכתובות בדם, שזועקות למימוש. נטרול הקבינט מסכן חיי אדם באופן ברור ומיידי, ושום ספין לא יכסה על כך. הדרישה לתיקון כשלי צוק איתן, ותיקון הקבינט, עומדת בעינה״.
הבית היהודי הליכוד נפתלי בנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד