י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

'האיש של החרדים באבו כביר' נפטר בגיל 105

זקן חסידי צאנז ומקורביו של השפע חיים זצ"ל הלך לעולמו הבוקר • היה מראשי החברא קדישא בתל אביב, ופעל גדולות במכון הפתלוגי

רבי נח גרשוני ז"ל. צילום: משה גולדשטיין
רבי נח גרשוני ז"ל. צילום: משה גולדשטיין

ברוך דיין האמת - בבני ברק נפטר הבוקר הרה"ח רבי נח גרשוני ז"ל, זקן חסידי צאנז - כשהוא בן 105 בפטירתו.

בהיותו בן 27 הצליח לרכוש כרטיס ולעלות ארצה, מספר שנים לפני פרוץ השואה. הוא הגיע לארץ בודד וערירי לאחר שאחיו ואחותו נספו בשואה. בארץ החל לעבוד בחברה קדישא התל בתל אביב. בתחילת הדרך שימש כנהג הטנדר שבו מובילים את הנפטרים, ובהמשך ניהל את המערכת למעלה מארבעים שנה.

מתוקף תפקידו בחברה קדישא זכה לאמון מלא מצד ראשי המכון הפתולוגי באבו כביר, ואף קיבל חדר מיוחד במשרדי המכון, משם פעל גדולות ונצורות עבור כבוד המתים.

ר' נח גרשוני נשא בתואר 'זקן חסידי צאנז'. הוא היה מקושר בכל נימי נפשו ורוחו לרבו בעל ה'שפע חיים' מצאנז זיע"א ולבנו האדמו"ר. כשהרבי זצ"ל הגיע בפעם הראשונה לארץ, שמע ר' נח על כך מידידו ר' קלמן הורביץ ז"ל שעבד עמו בחברה קדישא. הוא היה מקושר אל הרבי עוד בהונגריה, ומאז שהלכו לקבלו בשדה התעופה נשבה ר' נח בקסמו.

פעמים רבות הסיע את הרבי ליעדים שונים, וביניהן גם כשעזב את הארץ בדרכו לארה"ב, וכן לקבר הרשב"י. מאז נקשר לחצר החסידות ולא היה מפספס שמחה בחצר בנתניה. החסידים מספרים כי האדמו"ר היה קם ממקומו כשהיה מגיע לאחל מזל טוב.

הלוויתו תצא היום בשעה 13:00 בצהריים מבית הכנסת מוהליבר בבני ברק. ובשעה 15:30 מבית הלוויות שמגר להר הזיתים בירושלים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
נח גרשוני צאנז חברה קדישא אבו כביר שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד