י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קריסת התחבורה למירון: מוזס דורש הסברים

יו"ר סיעת יהדות התורה במכתב ליו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל: "מבקש לזמן דיון דחוף כדי להבין מה קרה"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

בתום אירועי ל"ג בעומר במירון, החלו עדויות רבות לזרום לכיוון לשכתו של יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס, ועיקרן קשיי תחבורה בדרך אל מירון, כבר ביום רביעי אחה"צ, בשעות הראשונות של מערך ההסעות, וכן לגבי עיכובים בתום האירועים, ביום חמישי בלילה.

מוזס, שעסק בנושא לאורך חודשים, ושמע ממשרד התחבורה על היערכות חסרת תקדים, והגדלת מספר הנסיעות והאוטובוסים בשל הביקושים הרבים, פנה אל יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל, וביקשו לקיים דיון דחוף על מנת לנסות להבין מה קרה ומה גרם לשיבוש התכניות המפורטות.

במכתב לכבל כתב מוזס: "אנו מצויים עתה ימים בודדים לאחר אירועי ל"ג בעומר. ההיערכות לאירועים הייתה ממושכת ונמשכה חודשים רבים. משרד התחבורה עמל על הבנת הצרכים, הביקושים, המסקנות משנים עברו, ולכאורה, התאים עצמו תוך הקצאת מספר אוטובוס גדול בהרבה מהשנה שעברה ובדגש על מכירת כרטיסים מראש. בפועל, התחבורה הציבורית קרסה מיד עם תחילת האירוע".

מוזס מציין בפנייתו דוגמאות בודדות כשבכוונתו לתאר את המקרים הרבים והשונים, כשתתקיים ועדה: "על מנת לסבר את האוזן אתן לך כמה דוגמאות מייצגות: ביום רביעי ערב ההדלקה, בשעות אחה"צ, עמדו בירושלים מאות נוסעים, שרכשו כרטיסים מראש לפי שעות נקובות, וחיכו לשווא לאוטובוסים שלא הגיעו. כך גם ביום חמישי. מאות משפחות שרכשו כרטיסים מראש, לא זכו לעלות על אוטובוסים כמתוכנן ופספסו את אירועי ל"ג בעומר ואת מועד התספורת לבנם.

"אני מבקש מאוד, כוועדה שנושא התחבורה בסמכותה, לזמן דיון דחוף על מנת לנסות להבין מה קרה ועל מנת שנוכל לתת תשובות למאות הפונים אלינו בבקשה לקבלת הסברים על המחדל".

ח"כ מוזס הביע תקווה כי אכן יקבע מועד לדיון בהקדם.
מוזס דיון קריסת התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד