י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דרעי מבקש: לשלול אזרחות המחבל מגן שמואל

כחלק מהליך שלילת אזרחותו של המחבל שביצע פיגוע דריסה ודקירה בגן שמואל, הגיש שר הפנים אריה דרעי בקשה לבית המשפט המחוזי בחיפה

צילום ארכיון: נועם מושקוביץ
צילום ארכיון: נועם מושקוביץ

שר הפנים הגיש היום (א) בקשה לשלילת אזרחותו של המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בקיבוץ גן שמואל בצפון.

אריה דרעי הגיש הבוקר את הבקשה לבית המשפט המחוזי בחיפה, ובה התבקש בית המשפט להתחיל בהליך שלילת אזרחותו של המחבל עלאא ראיד אחמד זיוד, שביצע פיגוע דקירה ולפני כן ניסה לדרוס עוברים ושבים בגן שמואל.

כזכור, באוקטובר 2015, הגיע המחבל לתחנת אוטובוס בכניסה לקיבוץ גן שמואל, בסמוך לקניון המקומי, דרס קבוצת ישראלים. חיילת צה"ל בת 19 נפצעה קשה, חייל נוסף נפצע קל ושני אזרחים – נערה בת 15 וגבר כבן 45 - נפצעו גם הם באורח קל. הפצועים פונו לטיפול בבית החולים הלל יפה בחדרה.


הפיגוע בגן שמואל. צילום: אסף ברזינגר - דוברות מד"א

המחבל נלכד על ידי כוחות הביטחון שהגיעו לזירת האירוע, נפצע קל והועבר לחקירה. מחקירת האירוע עלה כי הוא ניסה לדרוס את הנוכחים במקום בטרם ביצע את הדקירה.

המחבל, אזרח ישראל בשנות ה-20 לחייו מאום אל פאחם, נולד לאם אזרחית ישראלית ולאב תושב שקיבל מעמדו כתוצאה מאיחוד המשפחות. לאחרונה, בעקבות הפיגוע, הודיע השר דרעי כי לא יחדש את תושבותו של האב והבהיר כי גם לבני משפחות המפגעים חלה אחריות על מעשיהם.

הליך שלילת אזרחותו של זיוד החל מיד לאחר הפיגוע ולאחר שקיבל אור ירוק מהיועץ המשפטי לממשלה, כנדרש, הוגשה הבקשה לבית המשפט המחוזי, כאמור.

ביום 08/03/2016 הורשע זיוד על פי הודאתו ע"י בית המשפט המחוזי בחיפה בארבע עבירות של ניסיון לרצח ובעבירת של החזקת סכין שלא כדין ממניע גזעני.

שר הפנים, אריה דרעי: "שלילת אזרחות הינה צעד חמור ונדיר אך אנו חייבים להפעיל יד קשה כנגד כל מי שפוגע בביטחון המדינה ובתושביה".
גן שמואל פיגוע דקירה מחבל שלילת אזרחות אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד