י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רייסנר שילם מיליון שקל לרוכשי הדירות בחריש

בחוזה שחתם רייסנר מול רוכשי הדירות בחריש הוא התחייב למסור את הדירות בחודש פברואר אשתקד • כאשר בפועל היה איחור במסירת הדירות, החליט היזם להיות הוגן ולהשתתף בתשלומי השכירות לרוכשים, זאת למרות סעיף בחוזה שמאפשר לו לחמוק

רייסנר. צילום: ישראל ברדוגו
רייסנר. צילום: ישראל ברדוגו



כשעמותה מאחרת במסירת הדירות לאחר בנייה, לא מקבלים הרוכשים השתתפות כלשהי בתשלומי השכירות, זאת מכיוון שהעמותות לא מתחייבות לכך מראש.

אולם כשקבלן מאחר במסירת דירות, הוא מחויב על פי החוזה להשתתף בתשלומי דמי שכירות לרוכשים, החל מאיחור של שלושה חודשים במסירת הדירות. אך בפועל ישנו סעיף המאפשר לקבלנים לחמוק מחוק זה, כשכיום רוב הקבלנים אינם משלמים לרוכשים דמי שכירות ופיצויים.

בתקופה האחרונה פעל היזם יקי רייסנר שבונה בימים אלו בחריש כארבע מאות דירות, בצורה שונה לחלוטין וראויה להערכה.

ההתחייבות שלו לרוכשים הייתה: מסירת מפתחות לדירה בחודש פברואר. התאריך עבר והדירות לא היו מוכנות. הסיבות לכך לכאורה מוצדקות: במלחמת צוק איתן רוב מנהלי האתר היו במילואים והעבודות באתר הושבתו; באינתיפאדה האחרונה היו חודשיים שהפועלים לא הגיעו, והרשות המקומית עיכבה במשך תקופה את האישורים.

באופן רשמי, היזם יכול היה לנצל סעיף בחוזה שמורה על הגבלות שונות, כמו מלחמה ומקרי חירום נוספים שמאפשרים לו איחור במסירת הדירות ללא צורך בתשלום שכירות לרוכשים, אך כאמור רייסנר החליט לשלם לרוכשים את מלוא הסכום.

וכך, אחרי שלושה חודשים של איחור במסירת הדירות קיבלו כל הרוכשים צ'קים עם תשלום רטרואקטיבי לשלושה חודשים, בדיוק כפי שמחייב החוק. ללא שום ניסון להתחכם.

מבירור העניין עולה כי מדובר בסכום כסף לא קטן: למעלה ממיליון ₪ טבילין ותקלין.
מיליון שקל יקי רייסנר דירות חריש פיצוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד