י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

התרעה מפני התפשטות קדחת מערב הנילוס

לאחר שהתגלו ארבעה מקרים של קדחת הנילוס, ממליץ משרד הבריאות לנקוט אמצעים נגד עקיצות יתושים

יתוש. צילום: דורון הורביץ, פלאש 90
יתוש. צילום: דורון הורביץ, פלאש 90

משרד הבריאות מתריע מפני התפשטות נגיף קדחת מערב הנילוס: החל מחודש מרץ 2016, דווחו ארבעה מקרים של קדחת מערב הנילוס בישראל, אחד מהם מאובחן ושלושה משוערים. יצויין, כי בשנת 2015 דווחו למשרד הבריאות על 149 מקרים של קדחת מערב הנילוס.

במשרד ממליצים לציבור לנקוט אמצעים למניעת עקיצות יתושים, כגון: שימוש בתכשירים דוחי יתושים, רשתות לחלונות ולבוש מתאים. מומלץ לדווח לרשות המקומית על מטרדי יתושים ומאגרי מים בהקדם האפשרי.

קדחת מערב הנילוס (West Nile Fever) היא מחלה הנגרמת על ידי נגיף קדחת מערב הנילוס (קמ"ה), ומועברת לבני אדם ולבעלי חיים שונים על ידי עקיצת יתוש, שניזון מעופות נגועים. בארץ המחלה מועברת בעיקר על ידי יתושים.

בדרך כלל מדובר במחלה קלה, דמוית שפעת אשר חולפת מאליה. סימניה הם: חום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים. בכ-1% מהחולים המחלה היא קשה, עם סימנים נוירולוגיים המתאימים לדלקת עצבה או דלקת מוח חדה.

תקופת הדגירה (התקופה שחולפת מרגע העקיצה ועד להתפתחות סימני המחלה) במרבית המקרים היא 7 עד 14 ימים ובמקרים בודדים יכולה להיות יותר קצרה (3 ימים) או להגיע ל-21 ימים.

מניעת מפגעי היתושים והתגוננות בפני עקיצות הם אבני היסוד למניעה יעילה של תחלואה. יש לנקוט באמצעי ההתגוננות בשעות החשיכה (משקיעת החמה ועד לזריחתה), שהן שעות הפעילות של היתושים.
קדחת הנילוס המערבי משרד הבריאות יתושים עקיצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד