י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"הוא חשש מתלונה של תלמיד": ראש ישיבה במרכז הארץ עזב לחו"ל

פרסום ראשון ב'בחדרי': ראש ישיבה בעיר חרדית גדולה במרכז הארץ, המריא במפתיע לארה"ב, ובישיבה טוענים כי הרב חשש מתלונה של תלמיד שנפגע • איש צוות ל'בחדרי': "שמעתי על כך במסדרונות הישיבה, אבל לא בטוח שהדברים מבוססים"

צילום: קובי גדעון, פלאש 90 (אין קשר בין המצולם לכתבה)
צילום: קובי גדעון, פלאש 90 (אין קשר בין המצולם לכתבה)

עוד פרשת פגיעה בתוך מוסד חינוכי? ראש ישיבה מעיר חרדית גדולה במרכז הארץ, עלה הבוקר (א) במפתיע על טיסה לארצות הברית. כשבישיבתו יש שטוענים שהוא פגע בתלמידים, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

ממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', תלמיד שלמד בישיבה התלונן בפני אנשי הצוות על כך שראש הישיבה נהג בו חיבה יתירה, באופן המעלה חשד לעבירה פלילית.

איש הצוות, כמסיח לפי תומו, סיפר על כך לגורם חיצוני, ולדבריו בישיבה לא נעשה דבר בענין.

עוד הוסיף, כי לדברי הבחור, ישנם עוד כמה בחורים שראש הישיבה פגע בהם, אבל הם חוששים להגיש תלונה במשטרה. איש צוות נוסף סיפר ל'בחדרי' כי שמע על כך במסדרונות הישיבה, אך אינו יודע עד כמה הדברים מבוססים.

האם היעדרותו קשורה לחשדות שהועלו נגדו? לטענת גורמים בישיבה, אכן, לאחר שהתברר לראש הישיבה כי יש סיכוי שאותו תלמיד יגיש נגדו תלונה, הוא מיהר ועזב את ישראל.

איש צוות אחר מהישיבה, מבהיר ל'בחדרי' כי נסיעתו לחו"ל הייתה מתוכננת מראש, לצורך גיוס כספים לישיבה: "ראש הישיבה נסע לשבת עם בני משפחתו למלון באזור השרון לקראת הנסיעה, והבוקר בשעה 10:00 עלה על טיסה לארצות הברית - לשם גיוס כספים לישיבה, כפי שנהג לעשות בעבר".

לגבי החשד שהעלה התלמיד, איש הצוות אומר "לא דובים ולא יער", לדבריו, בישיבה מסרבים להתייחס לנושא, על מנת שלא למשוך אש.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר ל'בחדרי' בתגובה כי "עד כה לא הוגשה תלונה בעניין, ולכך גם לא נפתחה חקירה".

ללא כל קשר, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי', משגיח מישיבה מוכרת בבני ברק, עזב את הארץ במפתיע עם בני משפחתו לצרפת, ולא התייצב בפני התלמידים עם תחילת זמן קיץ. כפי שהתברר, אחד מתלמידיו הגיש נגדו תלונה במשטרת ירושלים לפני למעלה משנה, החקירה הועברה למשטרת מרחב דן.

לפני כחודש, עוד בטרם התחיל זמן קיץ, זומנו אנשי צוות בישיבה למסור עדות במשטרה, וזמן קצר לאחר מכן עזב המשגיח את ישראל ללא הודעה מראש. הוא שוהה בימים אלה בצרפת. על פי חלק מהדיווחים, הוא נסע למלא תפקיד תורני.

בני המשפחה של התלמיד המתלונן, מעלים טענות נגד המשטרה כי גביית העדויות מאנשי הצוות, לפני הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ, היא שגרמה למשגיח להימלט. במשטרה סירבו להתייחס.

לפני כשבוע וחצי הוגש נגד משגיח בישיבה ליטאית חשובה מירושלים, כתב אישום חמור לפיו פגע במשך שנים ארוכות בבנות משפחתו הקרובה. המשגיח השתמש במניפולציות בכדי להמשיך במעשיו, בהן: מעמדו בקהילה, צורך "במרפא", ואפילו גלגולי נשמות.

סייע בהכנת הכתבה: איציק מן
ראש ישיבה פגיעה בילדים משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד