א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

השר יעקב ליצמן ניסה לפשר בין ראש הממשלה לנפתלי בנט ונכשל

שר הבריאות יעקב ליצמן, ניסה להציע הצעת פשרה במחלוקת שבין ראש הממשלה לנפתלי בנט, אך נתניהו דחה את ההצעה • דיווח: בנט מתנגד למינוי איווט ליברמן לשר הביטחון וטוען שהוא "בעייתי" • נדחתה השבעת ליברמן שתוכננה למחר

השר ליצמן. צילום: פלאש90
השר ליצמן. צילום: פלאש90

נמשך המשבר בין הליכוד לבית היהודי: שר הבריאות יעקב ליצמן ניסה לתווך בין ראש הממשלה לשר נפתלי בנט, אך נכשל.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', נקשרה לאחרונה ברית פוליטית עם השר נפתלי בנט. היום (א), ניסה ליצמן לתווך במשבר ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים, בנושא.

כך גם נפגש ליצמן עם השרה איילת שקד לאחר ישיבת ועדת שרים לעניני חקיקה, ושוחח עם השר בנט. הצעתו של ליצמן הייתה שראש המל"ל או סגנו יהיו אחראים לדווח לשרים ולחברי הקבינט. אך ראש הממשלה נתניהו דחה את ההצעה על הסף.

תוך כך, השר נפתלי בנט מתנגד למינוי ‏יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לשר הביטחון, ואומר בשיחות סגורות כי "מינוי ליברמן לתיק הביטחון - בעייתי", כך חשפה הפרשנית הפוליטית איילה חסון בחדשות 10.

השבעתו של אביגדור ליברמן לשר הביטחון שתוכננה למחר, תדחה בעקבות המשבר עם הבית היהודי. ההשבעה צפויה להדחות ליום רביעי השבוע בעקבות המשבר. כך גם נדחה המשאל הטלפוני שהיה אמור להתקיים היום בקרב שרי הממשלה.

תוך כך, השרה מירי רגב מתחה ביקורת חריפה על בנט ואמרה כי "ענייני הביטחון של מדינת ישראל צריכים להיות נדונים באופן המקצועי ביותר ולא באמצעות לחצים פוליטיים ואולטימטום קואליציוני. אני קוראת לבנט להתגייס ולגלות אחריות למען שמירה על ממשלת ימין יציבה וטובה לעם ישראל".

גם סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי יצאה הערב בקריאה לשר החינוך בנט: "להתעשת ולשמור על הממשלה הלאומית ביותר שהיתה כאן מזה שנים. הדרישות בנוגע לקבינט מוצדקות ככל שיהיו לא מהוות עילה לפירוק הממשלה נושאים מקצועיים צריכים להיפתר בדרכים המקובלות.

"מחנה הימין כבר עשה בעבר את הטעות הטראגית של פירוק ממשלת ימין בגלל שיקולים קטנים שהביאו לנו מהלכים כמו הסכם אוסלו שעד היום משלמים עליו בדמים".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן הגיב: "פשרת ליצמן היא פשרה ראויה שיכולה לסיים את העניין הנוכחי. אני קורא לראש הממשלה לקבל את הצעתו של ליצמן ולהתחיל את עבודת הממשלה בפורמט המורחב שלה".
ישראל ביתנו הבית היהודי נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד