כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

כך נראות החרדיות של אמנון לוי

תוכנית "החרדיות" שתעלה מחר למסך בערוץ 10, "תחשוף את הסוד של האישה החרדית" • עד כמה מסחטת הרייטינג מסוגלת לפעול? מה נראה שם? האם לפי קטע ההצצה שוב נראה אישה כנועה ואומללה תחת קלגסי גבר פרזיט?

כך נראות החרדיות של אמנון לוי



מחר, יום שני, זה קורה שוב. "החרדיות" - סדרה תיעודית חדשה של אמנון לוי, שלפי דברי מערכת התוכנית, חושפת את עולמה ואת מעמדה של האישה בחברה החרדית.

קוראים להן "בנות מלך" אבל הן מחזיקות את החברה החרדית על הכתפיים. הן חושפות מיהי באמת האישה החרדית, הקשיים שאיתם היא מתמודדת, מהם רצונותיה, דעותיה, מה חושבת האישה החרדית על הדרת נשים, על החילונים ועל התפקיד המיועד לה בעולם - לשון תוכן המערכת שהביאה לידי 'לובי נשי' את חלקיק הווידאו מהתוכנית.

האמת? קשה שלא לחכות ולראות מה העלה בחכתו הפעם, מר לוי, שהצליח בכל סדרה שערך אי פעם על החרדים, להרגיז אותם, ובצדק. העובדה שבחר תמיד להציגם באור שלילי ומכפיש – היתה מעל ומעבר לכח הסבל שהיה לציבור שלם לסבול. וכמה באמת אפשר לספוג?

אז אמנם טרם ראינו את הסדרה, אך בציבור החרדי, לפחות זה שנמצא במרחב הווירטואלי, הספקולציות רבות והדיונים נשמעים מכל עבר כשרובם ככולם כבר מבינים שהנה אוטוטו ניאלץ בעל כורחנו ממש, לצאת למלחמת הסברה, כי מישהו רצה להראות איך אנחנו נראים "באמת".

בתחילת הפרק הראשון, כפי שתוכלו לראות כאן, נראית ד"ר רבקה נריה בן שחר, חוקרת את החברה החרדית, שמסבירה על התהפוכות שעברה האישה החרדית מאז שנות החמישים ועד היום. בשנים עברו הגבר עבד ופרנס, והאישה טיפלה בילדים ובבית. היום זה שונה לגמרי: היא עובדת, מפרנסת, ומחזיקה את החברה החרדית. במקביל היא מגדלת בממוצע כשבעה ילדים.

אין לי מושג מי כל המרואיינות. שתיים מהן אני דווקא מכירה ויודעת שהן חיפשו לעשות רק טוב, בכך שהתראיינו. עדיין אין להן ולנו מושג כיצד יוצגו דבריהן.

כפי שנראה בינתיים מהמשפטים הראשונים ש"זכינו" לראות, ששוב תהיה פה סדרה על הנשים החרדיות הכנועות, האומללות, הנשלטות על ידי הרוב הגברי הפרזיטי, ושוב יעמדו מהצד אלפי נשים חרדיות בפה פעור ויגידו: "אבל הן לא אנחנו".

אולי בסדרה מתוארים דברים שקיימים, אולי בסדרה יהיו גם דברי אמת, אבל חזקה ידועה לנו בשם הרייטינג עד כה, שלהביא סדרה שלמה על עולמם המושלם של החרדים – זה הכי לא מדד לטראפיק, אז אל תדמיינו.
אולי נצפה בסדרה ונתבדה? לכו תדעו.

אמנון לוי החרדיות ערוץ 10 חרדים נשים חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד