ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

יושרו ההדורים: הממשלה תתכנס הבוקר לאשר את הצטרפות ליברמן

לאחר הורדת ידיים בין בנט לראש הממשלה נתניהו, התקבלה הפשרה שהציע יו"ר 'יהדות התורה' השר יעקב ליצמן - וממשלת נתניהו ניצלה • כבר הבוקר יצביעו חברי הממשלה על הרחבתה, שתבוא אחר הצהריים לאישור המליאה - ותצא לדרך

יושרו ההדורים: הממשלה תתכנס הבוקר לאשר את הצטרפות ליברמן
פלאש90

הבוקר (ב') יצביעו חברי הממשלה על הרחבתה וצירוף מפלגת ישראל ביתנו, ועל מינוי אביגדור ליברמן לשר הביטחון, זאת לאחר שאמש בשעת ליל הושגה פשרה בין השר נפתלי בנט לראש הממשלה נתניהו.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', על אף שהוא מקפיד ומצהיר שלא להתערב בסכסוכים שאינם נוגעים לו, החליט השר ליצמן לשים בעצמו קץ למשבר שאיים לפרק את הממשלה ולקרב את מערכת הבחירות. הוא יזם פשרה בנושא הקבינט הביטחוני, אישר אצל בנט והלך איתה לנתניהו. בהתחלה סירב נתניהו לפשרה, ורק בשעה מאוחרת נעתר, ובזאת בא המשבר אל קיצו.

על פי הפשרה שהציע ליצמן, דרישתו של בנט למינוי מזכיר צבאי לכל חבר קבינט לא תתמלא עד להכרעת הוועדה בנושא שהקים ראש הממשלה ושצפויה לתת את מסקנותיה בתוך שבועות ספורים. במקום זאת יעדכן את חברי הקבינט ראש המל"ל או סגנו, שהוא אישיות בעלת תפקיד ביטחוני גבוה.

השר בנט הגיב להצעת הפשרה שהתקבלה - "ממחר בבוקר, הקבינט בישראל לא יהיה יותר ללא קצין שיעדכן את השרים. היה ניתן להגיע להסכמה זאת כבר לפני שבוע ימים, אבל טוב שקרה כעת.‏אני מודה לראש הממשלה שהגיע להסכמה למען עם ישראל וחיילי צהל. עם ישראל ניצח".

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן אמר: "אני מברך על הסיכום שהושג בין ראש הממשלה נתניהו לשר בנט, שהביא לפתרון המשבר בקואליציה. כולי תקווה שהממשלה תתרחב ותמשיך בפעילותה למען אזרחי ישראל, בעזרת השם".

המהלך הזה של ליצמן מכתיר אותו למעשה כאדריכל הממשלה החדשה, ומראה כמה הממשלה הזו חשובה לחרדים, וכמה הם חוששים ממערכת בחירות בזמן הקרוב.
נפתלי בנט השבעת ממשלה הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד