י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

אדריכל הממשלה? ליצמן: "אף אחד לא רוצה בחירות"

שר הבריאות ויו"ר 'יהדות התורה' שהתערב אמש במשבר הקואליציוני החריף והביא לסיומו, מסביר מה עומד מאחורי המהלך אותו יזם

מברך על המוגמר, ליצמן. צילום: פלאש90
מברך על המוגמר, ליצמן. צילום: פלאש90

המתווך מדבר - שר הבריאות יעקב ליצמן אומר הבוקר (ב') כי לא ראה בוויכוח נושא שהולכים עליו לבחירות. לדבריו, אף שותפה בקואליציה ובאופוזיציה לא רצתה בחירות כעת. ליצמן העריך כי במידה ויעבור תקציב דו שנתי, הממשלה תמלא את ימיה עד הסוף.

בראיון לאסף ליברמן בגלי צה"ל נשאל השר האם התיווך זהו חלק מתפקיד שר בריאות בישראל? הוא השיב "זה חלק מהתרופות", והוסיף - "בתחילה נתניהו לא הסכים, שיפרתי פה ושם והגעתי לנוסחה מאוחר בלילה ואז הגיע הרגע הנכון. יש לפעמים אתה רואה שיש נושאים עקרוניים שהולכים עליו לבחירות. לא הרגשתי שזה נושא שצריך ללכת עליו לבחירות".

ליצמן נשאל אודות דבריו של בנט כי הסיכום אמש הוא ניצחון של עם ישראל ואמר - "זה ניצחון של עם ישראל שלא הולכים לבחירות ויש ממשלה. לא נראה לי שמישהו רוצה בחירות. לא בקואליציה ולא באופוזיציה, ולכן היה צריך לבוא מישהו שהוא אאוטסיידר שלא שייך לזה. אני לא חבר קבינט". ליצמן העריך כי הממשלה תאריך ימים, ואמר - "אני מניח שאם התקציב יעבור, הבחירות יהיו בזמן".

כזכור, 'בחדרי חרדים' פרסם אמש כי השר ליצמן נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת המשפטים איילת שקד ושוחח עם השר נפתלי בנט לאחר ישיבת ועדת השרים לענייני חקיקה, והציע פשרה שאותה בסופו של דבר קיבל נתניהו.
יעקב ליצמן מתווך הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד