י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חבל מאד: רפורמת הקורנפלקס נדחתה בארבעה חודשים

הרפורמה המדוברת שעתידה לחתוך את מחירי מוצרי המזון ולהתמודד עם יוקר המחיה, תידחה עוד

כחלון יזם, צילום: פלאש90
כחלון יזם, צילום: פלאש90

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (ב') את בקשת משרד הבריאות לדחות את יישום צו ההגנה על בריאות הציבור הידוע בכינויו "רפורמת הקורנפלקס". עם זאת, סירב מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ מאיר כהן (יש עתיד), לבקשת המשרד לדחות את היישום בחצי שנה, ואישר דחיה של 4 חודשים בלבד.

"במערכת פרטית היו משנסים מותניים ועובדים יום ולילה כדי לעמוד בלוחות זמנים. גם במערכת הציבורית צריך לעמוד בזמנים כמו צבא. הסובל העיקרי הוא הציבור. אני חושש ממדרון תלול של בקשות להארכות, ואת זה לא נאפשר" אמר כהן.

מנהל שירות המזון הארצי במשרד הבריאות אלי גורדון אמר בדיון כי מאז אושרה הרפורמה בוועדת הבריאות של הכנסת לפני חצי שנה, נעשים "מאמצים מאסיביים להשלמתה", כהגדרתו, אולם התהליך עדיין בעיצומו.

גורדון ציין, כי בין היתר נדרשת עוד חתימה של שר הבריאות על תקנות ונדרשת תוספת כוח אדם. מנהל המחלקת הווטרינרית במשרד הבריאות, ד"ר ינון יוני, ציין כי המערכת הממוחשבת שנדרשה לרפורמה הוקמה לאחר מאמצים רבים, ותהליך מתן פטורים ליבואנים כבר מתרחש דרכה.

נציגי משרד האוצר, איגוד לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים ורשת שופרסל תמכו במהלך הדיון במתן הדחייה; "כיום, המשק לא מרוויח מהרפורמה שום דבר. צריך לתת את הזמן להיערך לדברים כמו שצריך", אמר מנהל רישוי עסקים ברשת שופרסל, ד"ר רוני סורקיס. "טרם נקבעו תקנות לאחריות פלילית בחלק מהמקרים, וזה קריטי וצריך לזה זמן", אמרה מנהלת איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, גליה שגיא.

רפורמת הקורנפלקס אמורה להקל על יבואנים לייבא מזון ביבוא מקביל, כך שיוכלו להתחרות ביבואנים הרשמיים וביצרנים המקומיים ולהביא לירידת מחירי המזון. לפי הרפורמה הם יוכלו לייבא מזון יבש, בלי להציג למשרד הבריאות את המסמכים המקוריים של היצרן בחו"ל. במקום זאת יוכלו להצהיר שלפי הידוע להם, המוצר עומד בתקינה הישראלית ובכל הוראות הדין.
רפורמת הקורנפלקס כחלון מאיר כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד