כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מתווה הכותל: דרעי, ליצמן וגפני יגיעו לסיור

שוב נושא הכותל חוזר לכותרות: ראשי המפלגות החרדיות יערכו סיור ברחבת הכותל בליווי רב הכותל הגר"ש רבינוביץ'

הכותל ה'רפורמי'. צילום: הדס פרוש פלאש 90
הכותל ה'רפורמי'. צילום: הדס פרוש פלאש 90

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': ראשי המפלגות החרדיות - השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני, יצטרפו לסיור יחד עם רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ.

מדובר בסיור שייערך ברחבת הכותל בעקבות ההצעות השונות של מתווה הכותל העומדות על הפרק, והוא יתקיים בשעה 13.30, בהדרכתו וליוויו של הגר"ש רבינוביץ'.

דבר הסיור נקבע לפני כשבועיים, כאשר מזכיר הממשלה החדש דוד שרן שעומד בראש הועדה המיוחדת שהקים ראש הממשלה בנושא, ביקש מראשי המפלגות החרדיות לרדת לשטח ולנסות להגיע להבנות. שרן נפגש לאחרונה עם ראשי המפלגות - כל אחד בנפרד.

בנוסף, שרן יגיע הצהריים לפגישה בנושא מתווה הכותל עם הרבנים הראשיים הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו בבית הרבנות בירושלים.

כזכור, לפני כחודשיים, לאחר שמתווה הכותל הרפורמי 'התפוצץ' בעקבות לחץ חרדי - מינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את ראש לשכתו דאז דוד שרן, שמונה בשבוע האחרון לתפקיד מזכיר הממשלה, לרכז את הדיונים בנושא מול הגורמים השונים ולהציג בפניו בתוך 60 ימים המלצה לצעדים הנדרשים לפתרון הקשיים, לפי הפתרון שהוצע.

בינתיים הצדדים לא הגיעו להבנות.

בהודעה מיוחדת שפרסם אז ראש הממשלה נתניהו נכתב כי "לפני כחודשיים קיבלה הממשלה החלטה ליישום המלצות הצוות המייעץ, לעניין הסדרי התפילה בכותל המערבי. לאחר קבלת ההחלטה, התעוררו מספר קשיים. אנחנו פועלים על מנת למצוא להם פתרון. אני מבקש לשוב ולהבהיר את המחויבות שלי למצוא פתרון לנושא הסדרי התפילה בכותל בכיוון האמור.

"לשם כך, החלטתי למנות את ראש לשכת רה"מ דוד שרן, לרכז את הדיונים בנושא מול הגורמים השונים ולהציג בפניי בתוך 60 ימים, המלצה לצעדים הנדרשים לפתרון הקשיים, לפי הפתרון שהוצע", הודיע ראש הממשלה.
כותל מערבי משה גפני יעקב ליצמן אריה דרעי רב הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד