כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חקירת השריפה בירושלים: מדורות ל"ג בעומר, רוחות ומשחק באש

מחקירת השריפה הגדולה שפרצה בחמישי האחרון בירושלים, עולה כי מדובר בשני מוקדים שונים בהם התלקחה האש - האחד מדורת ל"ג בעומר שהוזנחה ולא כובתה, והשני שנוצר כתוצאה ממשחק באש של ילדים חרדים משכונת רוממה

צילום: נדב יניב ויונתן זינדל, פלאש 90
צילום: נדב יניב ויונתן זינדל, פלאש 90

מסקנות ראשוניות מתפרסמות היום (ב) מחקירת השריפות שפרצו באזור עמק הארזים-רמות והשריפה ברוממה ביום חמישי האחרון, חקירה שבוצעה על ידי צוות חקירה מיוחד מאגף חקירות של כבאות והצלה ירושלים בפיקודו של טפסר שמואל תורג'מן.

בשריפה באזור עמק הארזים עולה מהחקירה, כי ככל הנראה השריפה החלה בעקבות הדלקת מדורת ל"ג בעומר ערב השריפה באזור אסור להדלקה, בשיפולי היער הנמצא מתחת לשכונת רמות, ואי כיבויה בסיום החגיגות.



בשעה 12:05 בקירוב, החלה לנשב באזור רוח צפונית מערבית בעוצמה של כ-15 קשר, דבר שליבה במהירות את רמץ המדורה וגרם להעפת גיצים בוערים לכל עבר, עקב כך פרצה שריפה בשדה קוצים סמוך. כתוצאה מהרוחות הערות, האש זינקה במהירות במעלה ההר ותפסה את צמרות העצים. לאחר מכן עקב חיגת רוח החלו להיווצר "ספוטים" (מוקדי כתם ובעירה נוספים) במקומות שונים בעמק הצבאים, וכך נוצרו מספר מוקדי בעירה עצמאים שבסופו של דבר התלכדו לכדי שריפת ענק גדולה ששטפה את העמק והרכסים בכמה חזיתות אש.

תוך כדי פעולות כיבוי שריפת הענק באזור רמות ועמק הארזים, החלה להתפתח שריפה גדולה במורדות הואדי של שכונת רוממה צפונית מערבית לשכונה. בחסות הרוחות והיובש, האש טיפסה במהירות עצומה במעלה הואדי והגיעה עד לפאתי הבתים והחצרות, דבר שהצריך פינוי חלקים נרחבים בשכונה.

מחקירה ראשונית של שריפה זו עולה, כי ככל הנראה משחקים באש של בני נוער בשכונה גרמו להצתת הואדי ולהתפתחות השריפה הגדולה שאיימה על שלומם של תושבי רוממה.
ילדים חרדים שריפה ירושלים משחק באש רוממה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד