כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

צפו: ראשי המפלגות החרדיות בכותל הדרומי

בהנחיית רב הכותל, סיירו ליצמן, דרעי וגפני ברחבת הכותל הדרומי ובחנו את מתווה הפשרה המוצע לרפורמים

צפו: ראשי המפלגות החרדיות בכותל הדרומי

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', ערכו הצהריים (ב) שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי ויו"ר ועדת הכספים משה גפני סיור משותף ברחבת 'הכותל הרפורמי'.

הסיור נערך בהדרכתו של רב הכותל הגר"ש רבינוביץ', לקראת הכנת המתווה הסופי בנושא על ידי מזכיר הממשלה דוד שרן בתיאום עם הסיעות החרדיות. במקביל, נפגש שרן היום עם הרבנים הראשיים לישראל כדי לתאם עמם את הפשרות המוצעות.



כזכור, לפני כחודשיים, לאחר שמתווה הכותל הרפורמי 'התפוצץ' בעקבות לחץ חרדי - מינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את ראש לשכתו דאז דוד שרן, שמונה בשבוע האחרון לתפקיד מזכיר הממשלה, לרכז את הדיונים בנושא מול הגורמים השונים ולהציג בפניו בתוך 60 ימים המלצה לצעדים הנדרשים לפתרון הקשיים, לפי הפתרון שהוצע.

בינתיים הצדדים לא הגיעו להבנות.

בהודעה מיוחדת שפרסם אז ראש הממשלה נתניהו נכתב כי "לפני כחודשיים קיבלה הממשלה החלטה ליישום המלצות הצוות המייעץ, לעניין הסדרי התפילה בכותל המערבי. לאחר קבלת ההחלטה, התעוררו מספר קשיים. אנחנו פועלים על מנת למצוא להם פתרון. אני מבקש לשוב ולהבהיר את המחויבות שלי למצוא פתרון לנושא הסדרי התפילה בכותל בכיוון האמור.

"לשם כך, החלטתי למנות את ראש לשכת רה"מ דוד שרן, לרכז את הדיונים בנושא מול הגורמים השונים ולהציג בפניי בתוך 60 ימים, המלצה לצעדים הנדרשים לפתרון הקשיים, לפי הפתרון שהוצע", הודיע ראש הממשלה.















הכותל הרפורמי רב הכותל משה גפני אריה דרעי יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד