י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בלגיה: חוק השחיטה יעבור למועצה העליונה

בעקבות שתדלנות של עסקני הקהילה היהודית, עוכבה חקיקת חוק השחיטה וייבדק האם הוא סותר את חוק חופש הדת

בלגיה: חוק השחיטה יעבור למועצה העליונה
יעקב נחומי פלאש 90

ברגע האחרון לפני שהפרלמנט הפלמי בבלגיה עמד לקבל חוק נגד השחיטה היהודית, הצליחו חברי פרלמנט במאמצים דיפלומטיים אדירים, לקבל הכרה שחוק זה נחשב חוק יסוד. לפיכך, החוק מחייב בדיקה של המועצה העליונה שתאשר שהחוק אינו נוגד חוקים אחרים - כמו חופש הדת.

גזירת השחיטה באירופה הוא נושא עתיק יומין שעולה לכותרות מידי כמה שנים, בכל פעם בנקודה אחרת באיחוד האירופי, על ידי ארגוני בעלי חיים הפונים לרשויות המחוקקות בניסיון לעצור את השחיטה היהודית, ולהבדיל את השחיטה מוסלמית.

כך הוגשה תביעה שכזאת לפרלמנט בבלגיה שדחה מספר פעמים מתן החלטה בעניין, בניסיון להגיע להבנות והסכמות, אך על פי החלטה סופית הפרלמנט היה חייב להכריע בתוך שבועיים, שהסתיימו ביום רביעי שעבר.

מי שמוביל את החקיקה שלא להחריג שחיטה דתית מהחוק הבלגי, ולדרישתו יש להמם את הבהמה מיד אחרי השחיטה, הוא השר לענייני צער בעלי חיים - שזה כל מהות תפקידו.

כפי שפורסם, בסוף השבוע האחרון עמד הפרלמנט הפלמי בבלגיה לקבל החלטה בעניין השחיטה. חוק שבעיקרון היה נחקק נגד המוסלמים, אך עלול היה לפגוע קשות גם בשחיטה היהודית, ובעקיפין להשפיע על השחיטה היהודית בכל מדינות אירופה.

במשך השבועיים האחרונים פעלו העסקנים ונציגי הקונסיסטואר הבלגי למנוע את רוע הגזירה, הם נפגשו עם ראשי המפלגות והבהירו להם את חשיבות השחיטה היהודית וכי הם מבקשים שלא יצביעו בעד הגבלת השחיטה הכשרה.

ההשתדלות נשאה פרי, וברגע האחרון הצליחו מספר חברי פרלמנט לפעול שחוק זה יוכר כחוק יסוד, והוא מחויב לקבל את אישור ועדת החוקה. על פי התקנון, ועדת היסוד צריכה לקבל החלטה עד שישים יום, ובמקרה דחוף ניתן לבקש תשובה בתוך שבוע ימים. בכדי לבדוק את החוק העומד להצבעה בפרלמנט פוגע בחוקי יסוד של המדינה.

הרה"ר לבריסל ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי, מסר ל'בחדרי חרדים': "ב"ה הצלחנו להביא לכך שחוק יחויב באישור המועצה העליונה ונקווה שהתוצאות יהיו טובות. התרוצצנו בין כל ראשי המפלגות להסביר שוב ושוב, ונראה שהדברים נפלו על אוזניים קשובות".

הרב פנחס קורנפלד באנטוורפן שעומד זה מעל שלושים שנה על משמר השחיטה מסר ש"בקהילות החרדיות בבלגיה עומדים דרוכים מקווים ומתפללים שתתקבל החלטה נכונה וראויה והשחיטה היהודית לא תינזק, עשו כל מה שניתן בגדר ההשתדלות ולה' התשועה".

בעקבות ההתפתחויות תתקיים ביום חמישי הקרוב אסיפת חירום והסברה באולם האירועים של קהל מחזיקי הדת באנטוורפן, שבה ישמע הציבור הכללי על עצם החוק, על כלל המאבק במשך עשרות שנים, ומה יקרה ח״ו אם יאושר החוק.
שחיטה בלגיה איחוד האירופי הרב פנחס קורנפלד פרלמנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד