ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אברי גלעד הואשם בהסתה נגד חרדים - ומיהר להבהיר את עצמו

אחרי שהאשים את המגזר החרדי בלכלוך שטחים ציבוריים, התייחס אברי גלעד בתוכניתו בגל"צ למקרה הטראגי של הפעוט שנשכח ברכב באשדוד ונפטר, וטען כי אחד הגורמים לכך הוא ריבוי ילדים • בהמשך הסביר: "לא ידעתי שהפעוט חרדי"

אברי גלעד הואשם בהסתה נגד חרדים - ומיהר להבהיר את עצמו

סערה עקב דברים שהשמיע שדרן גל"צ אברי גלעד, במסגרת התוכנית 'משפחה גרעינית' אותה הוא מגיש עם עינת נתן, ביחס לאירוע הטראגי באשדוד, בו נשכח אליהו ויינגוט ז"ל בן השנה וחצי על ידי אביו ברכב ונפטר.

בין הדברים אמר גלעד כי ריבוי הילדים עשוי להיות גורם לאסונות שכאלה ולשכחתם, וזכה לתגובות גינוי חריפות של אנשי תקשורת חרדים רבים, כמו גם גולשים רבים ברשתות החברתיות שגינו את הדברים.

עם זאת, מעט לאחר שהתפרסמו הדברים, חזר בו גלעד והבהיר: "בשעת השידור לא היה ידוע שמדובר בפעוט חרדי ולכן דבריי לא כוונו לחרדים. המילה "חרדים" כלל לא הוזכרה ולא נרמזה ואף לא נתכוונה.

"בראשית דבריי, העליתי את הפרעת הקשב, שבה גם אני לוקה, כחשוד המרכזי בתופעה הנוראית של השארת ילדים במכוניות. אין לי ביקורת על מבנה המשפחה החרדית, כל שהתכוונתי הוא שמשאבי הקשב האנושי וההורי מוגבלים, ושככל שיש יותר ילדים, האתגר מורכב יותר.

"ולסיום, במקום להתכתש לשווא נתייחד עם זכרו של הפעוט ונרחם על האבא, שניצב בפני הניסיון הכי קשה שאדם יכול לעמוד בו".

'בחדרי חרדים' מביא את הדברים המלאים כפי שנאמרו בתוכנית:

אברי גלעד: לא הייתי רוצה להיות האבא שמרגיש כרגע את מה שעובר על האבא מהאסון באשדוד, זה האדם שמרגיש הכי גרוע במדינת ישראל מכל האנשים.

עינת נתן: חד משמעי! אי אפשר להשוות את המקום שהאבא נמצא לשום דבר.

אברי גלעד: אני שואל את עצמי לפעמים יש כל מיני זנים של הורים שמועדים שזה יקרה להם והורים שלא מועדים שזה יקרה להם. אני שואל רק שואל.

עינת נתן: אני חושבת שמי שלא נמצא בריטואל הקבוע בתוך האוטו עם ילד מועד לזה יותר, כי בסופו של דבר המוח שלנו עובד מצויין בריטואלים. ואני חושבת שאתה יוצא מריטואל אחד ועובר לאחר, הרי את הטלפון אנחנו לא שוכחים, וגם את המפתחות של הרכב אנו לא שוכחים שהם יוצאים מהסוויטש. אבל משהו במעבר בין ריטואל... לא יודעת מה לחשוב.

אברי גלעד: הייתי בודק הפרעת קשב, הצעה למחקר, כמובן גם עם ריבוי ילדים.

עינת נתן: ואז מה?

אברי גלעד: תראי מנסים להמציא כל מיני אפליקציות, וכל מיני עניינים וכל מיני תשדירים, ותשים התראה בנייד וכדומה. זה יותר גדול מזה. הטריקים האלה לא מספיק טובים. יש לי תחושה שמי שזה קורה לו, שום מערכת לא הייתה מסייעת, גם לא בטוח שהיה משתמש בה מראש.

עינת נתן: רציתי להגיד שהילדים שלי מעולם לא נרדמו באוטו או סתמו את הפה באוטו, כך שהאפשרות לשכוח מישהו איפה שהוא אינה קיימת, וזה כל ילדיי, בכל הגילאים.

האזינו להקלטה

התגובות ברשת - "פחות אברי גלעד"
תגובות הגולשים לא איחרו להגיע:

עורך משפחה יוסי אליטוב צייץ בטוויטר: "‏אברי גלעד, מצא דרך להגיב על פטירת הילד החרדי שנשכח ברכב: ״אם יהיה פחות ילדים במשפחה אחת יהיה פחות ארועים כאלה״. אוי, כמה טמטום ואטימות".

אברהם גרינצייג מ'בחדרי חרדים' כתב: "‏אברי גלעד טוען שאם יהיו פחות ילדים יהיו פחות אסונות. זה נכון לפחות כמו ההנחה שאם יהיו פחות שדרנים בגל"צ ייאמרו שם פחות שטויות".

גולש נוסף ציין: "‏אם יהיה פחות אברי גלעד, יהיו פחות אמירות מטומטמות ומלאות שנאה ובורות".

הגולש מלך זילברשלג תקף: "‏אברי גלעד על הילד מאשדוד: אם יהיו פחות ילדים במשפחה אחת יהיו פחות אירועים כאלה. אברי, אם להורים שלך היה ילד אחד פחות לא היו אמירות גועל כאלה".

גם יענקי פרבר כתב: "‏אברי גלעד: אם יהיו פחות ילדים במשפחה חרדית יהיו פחות ארועים של שכיחת תינוק באוטו. ואם יהיה פחות סמים ואלכוהול אצל נוער חילוני יהיה פחות פשע?"
אברי גלעד ילדים חרדים אסונות פעוט אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד