י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הרב בוארון: "לחב"ד אסור לבטל מנהגי הספרדים"

הדיין הותיק במתקפה על חסידי חב"ד, התשובה לרבני הקהילה היהודית ברומא: "צריכים להיזהר שלא לבטל את מנהגי הספרדים"

הגאון רבי ציון בוארון. צילום: יעקב כהן
הגאון רבי ציון בוארון. צילום: יעקב כהן

הגאון רבי ציון בוארון שהה בתקופה האחרונה בביקור ברומא, ובעקבותיו הופנו אליו שאלות על ידי רבנים במקום, כיצד לנהוג כאשר חסידי חב"ד מדריכים את הציבור בהלכות ומנהגים המנוגדים למנהג קהילות לוב. הגר"צ השיב כי "יש להמשיך לנהוג במנהגים המיוסדים על פי גדולי הפוסקים".

הרב פינו ארביב והרב משה חכמון, מרבני הקהילות ברומא, שלחו מספר שאלות אל שולחנו של הגאון רבי ציון בוארון שכזכור ביקר שם לאחרונה, ובהן השאלה העוסקת בחב"ד.

הגר"צ בוארון השיב: "יש להמשיך לנהוג במנהגי קהילותינו, אשר ברובם ככולם נוסדו על פי גדולי הפוסקים. או על פי רבותינו המקובלים". (פרט למנהגי בורות, שכבר עוררו נגדם בעלי ההלכה). כאשר הוא מדגיש "נכון שחסידי חב"ד עושים פעילות טובה ומבורכת, אבל הם צריכים להיזהר שלא לבטל את מנהגי הספרדים וכן שאר קהילות ישראל, כאשר המנהגים מבוססים על מקורות נאמנים בספרי ההלכה והקבלה. וכל שכן כאשר המנהגים מיוסדים על פסקי מרן השלחן ערוך, שכל הספרדים ובני עדות המזרח הולכים לאורו 'על פיו יחנו ועל פיו ייסעו'".

בהמשך דבריו מתח הגר"צ בוארון ביקורת על כך שחסידי חב"ד אינם מקיימים את סעודה שלישית ביום שבת קודש, ומהם למדו מקצת מקהילות הספרדים ברומא הנתונים למרותם, והאריך על מעלת סעודה שלישית וביקש לבל יבטלו את הדבר ח"ו.

יצוין במהלך ביקורו של הגאון רבי ציון בוארון בקהילות ברומא שבאיטליה הוא עורר את הציבור לשמירת תורה ומצוות, וכן עלו שאלות רבות בעניני הנהגת הקהילה על ידי רבה של רומא הרב שמואל דיסייני וכן על ידי שאר רבני הקהילות.
הרב בוארון רומא איטליה חבד מנהגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד