כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ענבל מור יוסף: "פתאום גיליתי שאני בתוכנית של אמנון לוי"

היא DJ חרדית מאשדוד, שהסכימה להתראיין לתוכנית על נשים חרדיות וקריירה • פתאום גיליתי שאני מככבת בפרומו של אמנון לוי והייתי בהלם • ראיון עם ענבל מור יוסף

אמנון לוי. צילום: משה שי, פלאש 90
אמנון לוי. צילום: משה שי, פלאש 90 צילום: משה שי, פלאש 90

ענבל מור יוסף, DJ חרדית, תושבת העיר אשדוד, לא האמינה שזו הדרך בה תהפוך ל"סלב". היא מצאה את עצמה, ללא ידיעתה, כפי שהיא מספרת בשיחה עם "לובי נשי", מככבת בתוכניתו של אמנון לוי.

"פתאום אני מקבלת בקבוצה המשפחתית הודעה, 'ענבל הפכת לסלב', ואני בשוק...", היא משחזרת. "פנתה אלי אישה, תחקירנית בתוכנית, ואמרה לי שהיא רואה שאני די ג'יי חרדית מהמגזר הספרדי ושהיתה רוצה שאגיע לשיחה עם עוד נשים חרדיות 'קרייריסטיות', לצורך כתבה על נשים חרדיות שמנהלות יפה את החיים שלהן לצד הקריירה, להאיר באור חיובי את הצד של הנשים החרדיות".

לדברי מור יוסף, לא ידעה מילה על כך שמדובר על תוכניתו של אמנון לוי. "מדובר באדם שמאז ומעולם חיפש את הצד הלא יפה של המגזר החרדי, ואם הייתי יודעת שזה קשור אליו, מעולם לא הייתי משתתפת. אני חרדית, עובדת עם חרדית וחיה כך את חיי – לא הייתי שמה את עצמי בפינה כה בעייתית", היא אומרת.

את המפגש עם עוד שלוש נשים, "שתיים מהן אדוקות ממש" – כך לדבריה, היא מתארת כמפגש שהיה נראה חיובי במיוחד. "אבל אי אפשר לדעת איך יוציאו אותו בתוכנית הזאת...", היא אומרת בקול דואג.

"אף אחד לא בא ואמר לי אמנון לוי, או הנה עולה התוכנית, ופתאום אני מככבת בפרומו בתוכנית כזו. זה ממש היה הלם בשבילי. בשעת לילה מאוחרת כתבתי לאותה תחקירנית שפנתה אלי, ושאלתי אותה איך עשתה לי כזה דבר. היא אמרה שכן אמרה לי שזו התוכנית וגם הרגיעה שיצאנו שם באור חיובי".

מור יוסף שקלה אם לנקוט בצעדים נגד התוכנית, בינתיים היא יושבת בבית ומחכה לראות מה יהיה בתוכנית. "אם הדברים לא יהיו חיוביים כפי שיצאו ממני, אשקול את צעדיי", היא אומרת.

תגובתה של התחקירנית, דידי שור, ללובי נשי על דברי מור יוסף: "חבל לי שהיא מפיצה כזה דבר... אמרתי במפורש".

הפוסט שפרסמה ענבל מור יוסף לאחר שהתאוששה מההלם




תגובה שהפיצה דידי שור, לכל הטוענים כלפיה:

א. מי שקובע על סדרה שהיא מכפישה עוד לפני שראה אותה, עצתי לו שיחכה בסבלנות.
ב. ביקורת על כתבה היא תמיד כלפי הכתב ולא כלפי הצלם/עורך/ תחקירן. ולכן הפצת תמונותיי והכפשות עלי הם רכלנות זולה ותו לא.
ג. כל המרואיינות קיבלו את המידע היכן תתפרסם הסדרה.
ד. בעבודתי כתחקירנית התאמצתי להביא אל המסך את המיינסטרים החרדי היפה לגווניו, בניגוד למה שקורה בדרך כלל בכתבות על קיצוניים או שוליים. הצלחתי ב''ה להביא אל המסך נשים שמייצגות את המגזר בכבוד, על גווניו השונים. הכתבה מעלה על סדר היום נושאים חשובים בחיי האישה החרדית, שהעיתונות החרדית לא עוסקת בהם. תקוותי שהסדרה תעלה במחוזותינו דיונים וחשיבה על נושאים אלו.
החרדיות אמנון לוי נשים חרדיות המיינסטרים החרדי חרדיות עובדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד