ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ושוב: גל שריפות בשכונות החרדיות בירושלים

גל השריפות נמשך: אש פרצה ביער רמת שלמה, וכמו גם בשכונות הר נוף וקרית יובל • לוחמי האש נאבקים בכל החזיתות

ושוב: גל שריפות בשכונות החרדיות בירושלים
כבאות והצלה ירושלים

מספר שריפות פרצו בשעות אחר הצהריים (ב) באיזור ירושלים, ולוחמי האש פועלים להשגת שליטה וכיבוי מלא.

השריפה ברמת שלמה. צילום: יאיר אגרנט, כבאות והצלה ירושלים

ארבעה צוותי כיבוי פועלים בשריפה ביער רמת שלמה. כתוצאה מהשריפה נגרם נזק קל למבנים סמוכים. לוחמי האש עצרו את האש ומנעו את התפשטות הלהבות לשכונה הסמוכה.

ברחוב קצנלבוגן בשכונת הר נוף, התפתחה שריפת קוצים גדולה. לוחמי האש פועלים במקום וכרגע הושגה שליטה על השריפה.

השריפה ברמת שלמה. צילום: יאיר אגרנט, כבאות והצלה ירושלים

ברחוב תורה ועבודה בשכונת קריית יובל פועלים ארבעה צוותי כיבוי בשריפה חורש וצמחייה סמוך לבתים, לוחמי האש עצרו בשלב זה את הלהבות ולא נשקפת סכנה לתושבים.


השריפה בתורה ועבודה, קריית יובל. צילום: כבאות והצלה ירושלים

הבוקר (ב') פורסם כי מחקירת השריפה הגדולה שפרצה בחמישי האחרון בירושלים, עולה כי מדובר בשני מוקדים שונים בהם התלקחה האש - האחד מדורת ל"ג בעומר שהוזנחה ולא כובתה, והשני שנוצר כתוצאה ממשחק באש של ילדים חרדים משכונת רוממה.

השריפה ברמת שלמה. צילום: יאיר אגרנט, כבאות והצלה ירושלים

חקירה שבוצעה על ידי צוות חקירה מיוחד מאגף חקירות של כבאות והצלה ירושלים בפיקודו של טפסר שמואל תורג'מן, העלתה כי ככל הנראה השריפה באיזור עמק הארזים החלה בעקבות הדלקת מדורת ל"ג בעומר ערב השריפה באזור אסור להדלקה, בשיפולי היער הנמצא מתחת לשכונת רמות, ואי כיבויה בסיום החגיגות. בשעות הצהרים המוקדמות החלה לנשב באזור רוח, דבר שליבה במהירות את רמץ המדורה וגרם להעפת גיצים בוערים לכל עבר.

עקב כך פרצה שריפה בשדה קוצים סמוך. כתוצאה מהרוחות האש זינקה במהירות במעלה ההר ותפסה את צמרות העצים. לאחר מכן עקב חיגת רוח החלו להיווצר מוקדי כתם ובעירה נוספים במקומות שונים בעמק הצבאים, וכך נוצרו מספר מוקדי בעירה עצמאים שבסופו של דבר התלכדו לכדי שריפת ענק גדולה ששטפה את העמק והרכסים בכמה חזיתות אש.

תוך כדי פעולות כיבוי שריפת הענק באזור רמות ועמק הארזים, החלה להתפתח שריפה גדולה במורדות הואדי של שכונת רוממה צפונית מערבית לשכונה. בחסות הרוחות והיובש, האש טיפסה במהירות עצומה במעלה הואדי והגיעה עד לפאתי הבתים והחצרות, דבר שהצריך פינוי חלקים נרחבים בשכונה.

מחקירה ראשונית של שריפה זו עולה, כי ככל הנראה משחקים באש של בני נוער בשכונה גרמו להצתת הואדי ולהתפתחות השריפה הגדולה שאיימה על שלומם של תושבי רוממה.
שריפה ירושלים שכונות חרדיות רמת שלמה קרית יובל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד